آبشار کلوگان

آبشارهای تهران - آبشار کلوگان

این آبشار نزدیک تهران در منطقه شمیرانات در دره‌ای به همین نام و در میانه راه بین روستای کلوگان به امامه قرار دارد. این آبشار به‌خاطر‌ اینکه در مسیر کوهنوردی برای صعود به قله‌های مهرچال، کلوگان و… قرار دارد، در بین کوهنوردان کاملا شناخته‌شده است. آبشار کلوگان ۴۰ متر ارتفاع دارد و به‌شکل پله‌ای آب را به‌سمت پایین هدایت می‌کند. در فصل بهار بسیار پرآب است و تقریبا از اواسط تابستان به‌بعد، فقط باریکه‌ای از آب از آن فرو می‌ریزد. بازدید از این آبشار رایگان است و تقریبا نصف روز طول می‌کشد.

بهترین فصل برای دیدن آبشار کلوگان زیبا فصل بهار و تابستان است؛ اما برخی افراد در فصل‌هایی مثل پاییز و زمستان هم برای دیدن این آبشار وقت می‌گذارند. شما هم اگر دوست دارید این آبشار را در پاییز و زمستان ببینید، باید با تجهیزات کامل راهی شوید؛ مثلا لباس گرم به همراه داشته باشید و هر آنچه در سفرهای زمستانی نیاز است همراه ببرید.

– مسیر دسترسی: برای اینکه خودتان را به این آبشار برسانید، با ماشین شخصی راهی بزر‌گ‌راه شهید بابایی شوید. از بزرگ‌راه به‌سمت جاده لشگرک حرکت کنید و بعد جاده اوشان فشم را تا انتها ادامه دهید تا به مقصد برسید. این آبشار مسیر پیاده‌روی هم دارد و با ماشین نمی‌توانید تا پای آبشار بروید. اگر ماشین شخصی ندارید، جای نگرانی نیست. با تاکسی، مترو و اتوبوس‌های تندرو (بی‌آرتی) خودتان را به میدان تجریش برسانید. در ابتدای خیابان باهنر، ون‌های مخصوصی منتظر ایستاده‌اند تا مسافران را به روستای کلوگان برسانند.