کوه بوجه، که به نام بوجه سلطان نیز شناخته می شود، به عنوان نماد فرهنگی شهر خمین شناخته می شود. این کوه، به کوه های دیگری متصل نمی شود و به اصطلاح، جزو هیچ رشته کوهی نیست.محلی ها، کوه بوجه را مانند یک زنگوله می دانند که در مرکز دشت خمین قرار دارد. جالب این است که بافت گیاهی این کوه، با دشت های اطراف آن تفاوت دارد و گل ها و گیاهان متنوعی را در بر دارد.

کوه بوجه در کجا قرار دارد؟

کوه بوجه، در شهر خمین واقع در استان مرکزی است. این کوه، در واقع در دشت های جنوبی منطقه خمین قرار دارد، و به این دلیل که یک کوه تک افتاده ای است که در دشت قرار دارد، تشخیص آن بسیار سخت نخواهد بود.

در بخشی از دامنه کوه بوجه، پارکی به عنوان محل تفرج و ساکن شدن مسافران، ساخته شده است.

 

مکانی که این کوه در آن قرار گرفته است، قابل دسترسی است و برای رسیدن به آن، نیازی به راهنمای محلی و یا موارد دیگر نخواهید داشت.

کوه بوجه، در واقع بلند ترین و مرتفع ترین بخش منطقه خمین است. برای دیدن شهر خمین، می توانید به بالای این کوه رفته و از بالا، تمام شهر خمین را ببینید.

 

کوه بوجه خمین, کوه بوجه در کجا قرار دارد, پوشش گیاهی کوه بوجه

دامنه کوه بوجه تفریح گاهی برای مسافران است

 

پوشش گیاهی کوه بوجه

کوه بوجه، پوشش گیاهی مشابه با مناطق کوهستانی دارد. این پوشش گیاهی شامل گیاهان دارویی، گل های خوش رنگ و زیبا، و گیاهان دیگری می شود.

 

لاله کوه بوجه

لاله های واژگون، یک نمونه از گل هایی هستند که در مناطق کوهستانی، همچنین در کوه بوجه وجود دارند. لاله های واژگون اغلب به رنگ قرمز دیده می شوند، البته لاله های واژگون با رنگ زرد نیز به فراوانی در دشت های لاله های واژگون یافت می شوند.

نوعی لاله کوچک نیز در منطقه کوه بوجه یافت می شود، که به رنگ قهوه ای پررنگ دیده می شود. گل های لاله قرمز و زرد نیز در کوه بوجه یافت می شوند، که به زیبایی منظره این کوه می افزایند.

 

 کوه بوجه خمین, کوه بوجه در خمین, مجموعه تفریحی کوه بوجه

لاله های واژگون موجود در کوه بوجه به رنگ های زرد قرمز و قهوه ای هستند

 

گیاهان دارویی کوه بوجه

گل حسرت یا همان گیاه سورنجان، از گیاهان دیگری است که در کوه بوجه یافت می شود. این گل به رنگ های سفید و یا بنفش دیده می شود. این گیاه در مناطق کوهستانی و صحرایی یافت می شود.