۱.لاکی بامبو

 لاکی بامبو از گیاهان معروف و محبوب است و سبب خوش شانسی و ثروت آوری می‌شود. لاکی بامبو زیبایی، مقاومت بالا و نگهداری آسانی دارد و یک ظرف شیشه ای بلند و پر از آب برای نگهداری آن کافی است. این گیاه مقاوم به نور مستقیم خورشید نیازی ندارد و در نور کم هم زنده می ماند.

۲. گیاه گندمی یا عنکبوتی

گیاه گندمی دارای برگهای آویز و باریک است. گندمی نسبت به نور کم مقاوم است و می‌توان آن را در کنار پنجره و یا نزدیکی درب ورودی در نور غیر مستقیم قرار داد. گندمی هوا را به خوبی تصفیه می‌کند و برای اتاق خواب مناسب است. این گیاه در معرض تابش مستقیم موجب سوختگی برگ های آن می‌شود.

۳. قاشقی یا پپرومیا

قاشقی گیاه کوچک و زیبایی است که برگهایی شبیه به قاشق و رنگ بندی متفاوت دارد. این گیاه در خاک اندکی مرطوب و رطوبت به خوبی می ماند . اسپری آب بر روی برگ های این گیاه برای رطوبت آن خوب است. قاشقی در نورکم نیز رشد می‌کند.

۴. سرخس

سرخس یک گیاه آپارتمانی همیشه سبز است و این گیاه به نور مستقیم خورشید حساس است. این گیاه به خوبی در خاک های اسیدی رشد می‌کند و برای نگهداری آن باید خاک را اندکی مرطوب کرد.

۵. سانسوریا

سانسوریا نیاز به نگهداری جدی ندارد و آن را به عنوان گل زبان مادر شوهر نیز می‌شناسند. این گل در اتاق نشیمن بسیار بادوام و محبوب است. این گیاه برای رشد در مناطق کم نور عالی است. نیاز به رسیدگی دائمی ندارد و بسیار سازگار است. سانسوریا قدرت بالایی در تصفیه هوای اتاق دارد.