یادگیری زبان انگلیسی به کمک فیلم و سریال:

تماشای سریال‌های انگلیسی زبان به شما کمک میکند تا زبانی که در مناسبات روزانه بکار می‌آیند را فرابگیرید. بنابراین با اینکار در واقع زبان انگلیسی را  بشکلی کارآمد و موثر یاد می‌گیرید . خوب است که بدانید با استفاده  از کتاب‌های درسی برای  یادگیری مکالمه زبان انگلیسی راه به جایی نخواهید برد. علاوه بر این تماشای فیلم و سریال ، یادگیری زبان را برای شما لذت‌بخش و شیرین خواهد کرد.شما میتوانید با دیدن برخی از این سریال ها با زیر نویس فارسی به یادگیری خود کمک کنید.

اکنون با برخی از این سریال ها آشنا شوید:

۱-دوستان(friends)

ژانر و درون مایه : سیتکام، کمدی

سریال فرندز یا همان دوستان یک سیتکام امریکایی است که به مدت ۱۰ سال از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ در تلویزیون امریکا پخش می‌شد. به عقیده‌ی بسیاری این سریال کمدی که هر قسمت آن حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه است بهترین سیتکامی است که تا به امروز ساخته شده است. افتخارات و جوایز بسیاری در ده سال پخش این سریال به آن داده شد.
داستان فرندز حول ۶ شخصیت اصلی سریال و ماجراهای کمیک هر کدام رخ می‌دهد. در مورد این سریال نیز کوتاه بودن قسمت‌ها برای کسانی که تازه شروع به سریال دیدن و استفاده از این روش برای تقویت زبان انگلیسی خود کرده اند یک مزیت بزرگ به حساب میاید.

 

۲-بازی تاج و تخت(game of thrones)

ژانر و دورن مایه : درام، اکشن، فانتزی، افسانه و اساطیر

سریال Game of Thrones که در بین ایرانی‌ها با عنوان «بازی تاج و تخت» شناخته می‌شود یکی از محبوب‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی بریتانیا است که از مجموعه کتاب‌های نغمه یخ و آتش نوشته جورج آر.آر. مارتین اقتباس شده است. اگر از طرفداران داستان‌های اکشن، فانتزی، عشقی، تاریخی و گره‌های بی نظیر داستانی هستید، بهترین گزینه برای شما همین سریال بازی تاج و تخت است. داستان بازی تاج و تخت در سرزمین وستروس و در عصری مانند قرون وسطی ورق می‌خورد.

تمام وقایع این سریال حول محور شخصیت‌هایی اتفاق می‌افتد که با استادی تمام ساخته و پرداخته شده‌اند و «بازی» همان جنگ بر قدرت‌های محلی بر سر تصاحب تخت آهنین وستروس است. خط داستانی این سریال در هر قسمت به گونه‌ای است که بیننده در پایان هر قسمت تشنه می‌ماند. اگرچه هر کدام از قسمت‌های این سریال ۶۰ دقیقه است و طرح داستان آن دارای پیچیدگی‌هایی است اما روایت قوی و کارگردانی ماهرانه این مجموعه سبب شده است تا افراد از هر قشری و هر سنی شیفته‌ این سریال شوند.

۳-شرلوک(sherlock)

ژانر و درون مایه : درام، رمزآلود، جرم و جنایت

سریال شرلوک اقتباسی مدرن از شخصیت سری داستان‌های شرلوک هولمز است. هولمز سریال شرلوک در کنار دوست و همکاری قدیمی خود دکتر واتسون از تکنولوژی مدرن برای حل معماهای جنایی استفاده می‌کند. این دو نفر برای سخت‌ترین و پیچیده‌ترین پرونده‌های جنایی لندن تلاش می کنند و سعی می‌کنند بزرگترین و قدیمی‌ترین دشمن خود را که یک نابغه جنایتکار بنام جیم موریارتی است را مغلوب خود کنند.

اگر از درون مایه‌های رمز آلود و داستان‌هایی که شما را وادار به حدس زدن وقایع آتی خود می‌کنند لذت می‌برید، سریال شرلوک می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. قسمت‌های این سریال کمی طولانی هستند و نیاز است تا زمان بیشتری صرف تماشای آن کنید (هر قسمت حدود ۹۰ دقیقه است) اما قطعا این سریال ارزشش را دارد که این زمان را صرفش کنید. در ضمن توجه داشته باشید که لهجه انگلیسی این سریال بریتیش است.

۴-گرگ و میش(twilight)

ژانرو درون مایه:عاشقانه،تخیلی

داستان درباره زندگی احساسی دو نوجوان به نام‌های بلا و ادوارد است. ادرواد یک خون‌آشام است و فیلم راویتگر عشق این دو و مشکلات و معضلاتی است که در ارتباط باهم دارند. شخصیتهای فیلم نوجوان و جوان هستند و مکالمات آنها، گفتگوهای روزمره افراد جوان است. لهجه شخصیت‌ها آمریکایی است و بسیار روشن و واضح صحبت می‌کنند.

۵-هری پاتر(harry potter)

ژانر و درون مایه: فانتزی ، تخیلی

داستان روایتگر زندگی پسر فقیری است که به مدرسه جادوگری برده میشود و آنجا با اتفاقات غیرقابل باور و عجیبی روبرو می‌شود. هری پاتر مجموعه‌ای از فیلمهای چند قسمتی است که هر بخش جدا از اینکه داستان مستقلی دارد به قسمت‌های قبل و بعد نیز مربوط می‌شود. در این فیلم‌ها به لهجه بریتانیایی صحبت می‌شود و چون مخاطبان آن کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده‌اند دیالوگ‌ها بسیار کامل و روان ادا می‌شوند. جذابیت فیلم و اتفاقات بسیاری که در آن رخ می‌دهد شما را مجبور به تماشای آن (و حتی تماشای تمام قسمت‌های این مجموعه) می‌کند.