مردم در برابر خودرو‌های الکتریکی واکنش‌های گوناگونی نشان می‌دهند. برخی از خودرو‌های الکتریکی باعث می‌شوند که آن‌ها نسبت به خرید خودرو‌های الکتریکی رغبت نشان داده و حاضر به پرداخت مبلغی نسبتا متعادل هستند. اما برخی از خودرو‌های الکتریکی، از نظر قیمتی در شرایط خاص و ویژه‌ای قرار داشته و هرکسی توان و قدرت خرید آن‌ها را ندارد.فولکس‌واگن ئی-گلف علاوه بر ظاهر خوب و بروز خود؛ عملکرد قابل قبولی داشته و با قیمتی متعادل و معقول عرضه می‌شود. برای خرید نسخه پایه این محصول باید بیش از ۳۰ هزار دلار پرداخت کرد و از یک پیشرانه الکتریکی با توان ۱۳۴ اسب‌بخار بهره‌مند شد. شتاب ئی-گلف مانند اسلاف بنزینی خود، بسیار قابل توجه بوده و باتری‌های قدرتمند آن در زیر صندلی‌های عقب قرار گرفته‌اند که البته در دسته خودروی برقی ارزان قیمت و با کیفیت است اما در این عرصه شرکت مرسدس بنز خودرویی رو طراحی کرده که برای خیلی ها داشتنش تنها رویاست(mercedes benz sls_amg electric)
یکی از لوکس‌ترین خودرو‌های الکتریکی جهان بوده و عملکرد خارق‌العاده آن همه را متعجب کرده است. برای خرید مرسدس بنز اس‌ال‌اس الکتریکی باید بیش از ۲۶۴ هزار دلار هزینه کرده و در مقابل شتاب ۴ ثانیه‌ای و سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را تجربه خواهید کرد. برای ساخت مرسدس‌بنز مذکور از توان مهندسی و تکنولوژی‌های خاص تیم مرسدس‌بنز در رقابت‌های فرمول ۱ استفاده شده است.

بدنه از فیبرکربن بوده و چهار پیشرانه الکتریکی، گشتاوری معادل با ۱۰۰۰ نیوتن‌متر و برابر با پیشرانه‌ای با حجم ۶ لیتر تولید می‌کنند. در این خودرو از باتری لیتیوم‌یون با ظرفیت ۶۰ کیلووات ساعت استفاده شده و ۲۰ ساعت در حالت استاندارد یا سه ساعت (در صورت استفاده از شارژر ۲۴۰ ولتی) زمان می‌برد که باتری‌های آن شارژ شود

کابین ئی-گلف تقریبا دیجیتالی بوده و سرنشینان توان استفاده از امکاناتی مانند: بلوتوث، پورت یواس‌بی، رادیو اچ‌دی، رادیو ماهواره‌ای، دوربین عقب و… را دارند.