چطور همیشه شاد باشیم؟

 

اینکه بعضی وقت‌ها نسبت به اوقات دیگر احساس شادی بیشتری کنید، عادی است، اما به این معنا نیست که نمی‌توانید الگوی ثابتی از رضایتمندی، خشنودی و قدردانی در زندگیتان داشته باشید. در گام اول باید یاد بگیرید که چطور می‌توانیم همیشه شاد باشیم و خودتان به‌تنهایی، خوشحال و خشنود و در زندگی روزمره‌تان مثبت باشید.

 

ورزش کنید

مطالعات نشان داده که تمرینات ورزشی نه تنها برای تناسب اندام مفید هستند بلکه باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می‌شوند که می‌تواند باعث تغییر خلق و خوی شما شده و شما را شادتر و سرحال‌تر می‌کند.

 

مثبت فکر کنید

همه‌ی ما می‌دانیم که تفکر مثبت می‌تواند تا ۱۰ درصد عوامل استرس زا، نگرانی ها، شرایط اقتصادی و روابط را بهبود بخشد، ۹۰ ٪ باقی مانده به این بستگی دارد که شما چگونه جهان اطراف خود را پردازش می‌کنید. تفکر مثبت سطح انرژی، خلاقیت و بهره وری را تا ۳۰ ٪ افزایش می‌دهد، محققین همچنین تفکر مثبت را عامل طول عمر، درمان بیماری ها، سلامت جسمانی و تحمل شرایط دشوار می‌دانند.

 

مهربان باشید

شما هیچ‌وقت نمی‌دانید آدم‌های دوروبرتان در حال گذراندن چه شرایطی‌اند. حتی اگر آن‌ها با شما بی‌ادب بودند، سعی کنید با مهربانی با آن‌ها رفتار کنید.
مهربان بودن هم حال خودتون خوب می‌کند و هم حال اطرافیان، بنابراین از دو سمت انرژی مثبت سمتتان جاری می‌شود، برای خال خوب خودمان و اطرافیانمان بدون توقع مهربان باشیم.

 

از مقایسه خودتان با دیگران اجتناب کنید

هر کدام از ما آدما استعداد ها، سختی ها و شادی های مخصوص به خودمان را داریم، ولی همیشه موفقیت ها و شادی هایمان در معرض دید بقیه قرار می دهیم و در اکثر مواقع ناراحتی ها و مشکلات و سختی های زندگیمون دور از چشم اطرافیانمان است.
با این اوصاف، چرا باید درون زندگیمون با بیرون و ویترین زندگی بقیه مقایسه کنیم!؟!

 

حرف‌های منفی دیگران را نادیده بگیرید

همه آدما تو زندگی دچار مشکلات و کمبود هایی هستن که روی قضاوت هاشون تاثیر می‌گذارد، اگر شخصی با افکار، رفتار و کلامش باعث انتقال حس بدی به شما می‌شود روابط تان را با آن شخص به حداقل برسانید.
اعتماد به نفس خود را قوی کنید تا اشخاص بر روی شما تاثیر نگذارد
زمانی که از خودتان مطمئن باشید کسی نمی‌تواند شما را آشفته و ناراحت کند.