پدیکور چیست؟

پدیکور مجموعه‌ای از روش‌های درمانی و ترمیمی و زیبایی است که روی پا و ناخن‌های پا انجام می‌شود. پدیکور را می‌توانید هم در خانه  و هم در سالن‌های زیبایی و اسپاها انجام دهید . پدیکور هم مثل مانیکور شامل مراحل مختلفی است که عبارت‌اند از مرتب کردن ناخن‌های پا، برداشتن کوتیکول و پوست اضافه اطراف ناخن، استفاده از ماسک‌ها، لوسیون‌ها و روغن‌های درمانی برای حفظ رطوبت پا و ناخن، ماساژ و… در برخی از اسپاها ممکن است خدمات پدیکور وسیع‌تر از این‌ها باشد و شامل لایه‌برداری، ماساژ و آب‌رسانی زانو هم باشد.

پدیکور فقط برای زیبایی پا و انگشتان آن انجام نمی‌شود بلکه روشی برای مراقبت از پا به منظور پیشگیری از آسیب‌ها و مشکلات است. با پدیکور، به لطف استفاده از ماسک‌ها و روغن‌های درمانی مختلف، پوست پا از آسیب‌هایی مثل خشکی بیش از حد و ترک خوردن در امان می‌ماند. ناخن‌ها محکم  می‌شوند و از شکستگی آنها جلوگیری می‌شود.

همه چیز در مورد پدیکور | پدیکور در منزل

مزایای پدیکور :

افزایش گردش خون

در پدیکور، غیر از لایه برداری و رطوبت‌رسانی به پا و تمیز شدن پوست‌های مرده و کوتیکول‌های اضافه، ماساژ آرامش‌بخشی هم برای شما انجام می شود. این ماساژ نه تنها باعث ریلکس شدن عضلات می‌شود، بلکه گردش خون را در این نواحی افزایش می‌دهد و قابلیت حرکت مفاصل را بهبود می‌بخشد. این کار باعث کاهش درد و حتی گرم شدن اندام‌ها در ماه‌های سرد سال می‌شود.

بهبود سلامت ناخن‌ها

ناخن‌ها نقش مهمی در زیبایی  پا دارند و سلامت آنها بسیار مهم است. ناخن‌های شکننده و خشک، نه تنها ظاهر خوبی ندارند بلکه ممکن است باعث ایجاد آسیب‌های متعددی در پوست شوند. ناخن‌های پا در طول روز در معرض مواد شیمیایی مختلف و آسیب‌های مختلفی هستند. با پدیکور منظم و استفاده از لوسیون‌ها و روغن‌های درمانی مناسب، ناخن‌های شما به مرور زمان محکم‌تر می‌شوند.

13 مورد از خواص و فواید عالی ماساژ کف پا و رفلوکسولوژی

کاهش استرس

ماساژ بدن بهترین راه برای دور کردن استرس و بازکشت اعصاب به حالت نرمال است. ماساژ  پا هم از این قاعده مستثنی نیست. پدیکور با ماساژ مناسب و استفاده از روغن‌های درمانی و آرام بخش، باعث کاهش استرس می‌شود. علاوه بر این، داشتن ناخن‌ها پایی زیبا و مرتب، لبخند را به لب شما می‌آورد که آن هم در کاهش استرس موثر است.

کاهش آلودگی‌ها و عفونت‌ها

زیر ناخن‌ها به خصوص ناخن‌های پا محل تجمع میکروب‌ها و آلودگی‌ها است. اگر به طور مرتب مراقب ناخن‌های خود نباشید ممکن است ناخن‌ها وارد پوست شوند و آلودگی و میکروب را منتقل کنند. مرتب کردن ناخن‌ها از مشکلاتی چون عفونت گوشه‌های ناخن پا پیشگیری می‌کند.