در این مطلب نام برخی از نابغه های جهان که از کودکی هوش و استعداد زیادی در زمینه های مختلف داشتند، نامبرده شده است:

 

مایکل کوین کرنی

مایکل کرنی یکی دیگر از نوابغ دنیا و اهل هاوایی است که موفق شد در سن ۱۰ سالگی مدرک لیسانس خود را از دانشگاه آلاباما دریافت کند. پس از آن در سن ۱۷ سالگی دومین مدرک خود را از دانشگاه واندربیلت دریافت کرد. نام او به‌شی عنوان کوچک ترین فارغ التحصیل دانشگاه حتی در کتاب گینس هم ثبت شده است. این مدارک دانشگاهی تا سن ۲۱ سالگی به ۴ مدرک رسدیه و تنها یک سال بعد او موفق به دریافت دکترا در رشته شیمی شد.

در سال ۲۰۰۶ کارنی موفق شد در مسابقه هوش ای اوال گلدراش مبلغ یک میلیون دلار و در سال ۲۰۰۸ در مسابقه چه کسی می خواهد میلیونر شود، مبلغ ۲۵ هزار دلار برنده شود.

مسابقاتی که تا به حال کمتر کسی توانسته است تا مرحله پایانی آن را بگذراند. او در سنین کودکی پس از معاینات بسیار، بیش فعال شناخته شد و به همین خاطر بیشتر روز را در خانه گذرانده و مادرش دروس مختلفی را به او می آموخت.

زمانی که او چهار سال داشت تست های ریاضی جان هاپکینز را بدون هیچ تمرینی حل کرد. همین باعث شد تا تمام دوران تحصیل را در عرض ۲ سال گذرانده و در ۶ سالگی دیپلم گرفته و وارد دانشگاه شود.

کارنی یکی از نوابغی است که توانسته است در عرض چند سال، مدارک دانشگاهی مختلفی کسب کند. یکی دیگر از رکوردهای او تدریس در دانشگاه در سن ۱۷ سالگی است.

 

کیم اونگ یونگ؛

کیم اهل کره جنوبی است. او دارای استعداد فوق العاده برای ریاضی و زبان است.

او در سن ۶ ماهگی شروع به صحبت کرد و در سه سالگی به چندین زبان زنده مانند؛ کره‌ای، ژاپنی، آلمانی و انگلیسی تکلم می‌کرد. کیم در حال حاضر ۵۰ سال سن و آی کیوی ۲۱۰  دارد.

او نه تنها در حل مسائل حساب دیفرانسیل و انتگرال پیچیده تبحر دارد، بلکه می‌تواند، شعر چینی و کره‌ای هم بگوید. کیم کتاب، مقالات و اشعار بسیاری یه این دو زبان نوشته است.

او دوره کالج خود را در چهارسالگی به پایان رساند. زمانی که تنها هشت سال داشت، ناسا او را به امریکا جهت همکاری و ادامه تحصیل دعوت کرد. کیم برای سال‌های طولانی با ناسا همکاری داشت و بعد از بازگشت به کره ۹۰ مقاله در زمینه هیدرولیک منتشر کرد.

نام او در کتاب رکورداران دنیا به عنوان بالاترین آی کیو دنیا در سن پایین ثبت شده است.

جیکوب بارنت

جیکوب بارنت در سن ۸ سالگی به عنوان دانشجو در دانشگاه ایندیانا پلیس مشغول تحصیل شد. ضریب هوشی او ۱۷۰ و حتی بیشتر از آلبرت اینشتین است. به خاطر مقالات و محاسبات ارایه شده توسط بارنت او برنده آینده جایزه صلح جهانی دانسته شد.

زیرا این پسر که هم اکنون ۱۳ سال دارد، در دانشگاه به عنوان یک استاد مشغول به کار است. طبقه گفته های مادرش، بارنت توانست کتاب جبر یک و دو، هندسه، مثلثات، دیفرانسیل و انتگرال را تنها در عرض ۲ هفته به طور کامل مطالعه کرده و حتی بدون داشتن مدرس بیاموزد. او در زمان ثبت نام در دانشگاه توانست مسائل فیزیک نجومی را حل کرده و تئوری نسبیت اینشتین را به طور مفصل شرح دهد.

 

 

کریستوفر هیراتا

کریستوفر در سن ۱۳ سالگی به عنوان جوانترین امریکایی با گرفتن مدال طلا در المپیاد بین‌المللی فیزیک برای “ساخت امواج”  نام خود را جاودانه ساخت.

او با ۱۶ سال سن در پروژه ناسا با عنوان “چگونه به مریخ مهاجرت کنیم”، همکاری کرد. او در ۲۲ سالگی دکترای خود را از پرینستون گرفت.

کریستوفر در حال حاضر ۳۰ سال سن و ۲۲۵ آی کیو دارد.

او یکی ازآن افرادی است که حتی افراد باهوش هم به او حسادت می‌کنند.

او نام کودک اعجوبه را از‌آن خود کرده است.

 

 

ترنس تائو

تائو ۳۷ سال سن و آی کیوی باورنکردنی یعنی ۲۳۰ یک ریاضیدان با ریشه‌های استرالیایی و آمریکایی است. او باهوش ترین فرد در این رده بندی در نظر گرفته شده است.

یعنی باهوش‌ترین فرد زنده، ولی آیا واقعا اینطور است؟ این باور منتقدان خاص خود را دارد.

آنها می‌پرسند، اگر او باهوش‌ترین است، آیا می‌توان کارهای انیشتن را با او مقایسه کرد؟

تائو در ۲ سالگی مطالعات ریاضی در سطح دانشگاهی داشت و در سن ۱۳ در واقع یکی از جوانترین شرکت کننده در المپیاد ریاضی بود که مدل طلا را از‌آن خود کرد.

جالب‌تر این که تائو بیش از ۲۳۰ مقاله تحقیقاتی ریاضی که در نوع خود یک شاهکار است، منتشر کرده است.

او دکترای خود را در ۲۰ سالگی ازدانشگاه پرینستون گرفت و زمانی که تنها ۲۴ سال داشت، پست و کرسی یک استاد کامل را در UCLA  به عهده گرفت.