بالاخره انتظارات به پایان رسید و اکنون فرصت دیدار با هوندا E را داریم! این کانسپت زیبای ژاپنی در نمایشگاه Urban EV فرانکفورت و در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده و با تحسین منتقدان و رسانه‌های مختلفِ جهانِ خودرو مواجه شد. زیرا هوندا E با وجود قد و قواره کوچک خود، شخصیت یک خودروی الکتریکی تمام عیار را دارد. از همان روز‌های نخست، تلاش برای تولید این خودرو آغاز شده و با وجود اینکه نسخه تولیدی هوندا E کمی از نظر امکانات و… با نمونه کانسپت آن تفاوت داشت؛ در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ حضور پیدا کرد.اکنون نمونه‌های اولیه هوندا E در فرانکفورت آلمان موجود بوده و متخصصان خودرو‌های مختلف جهان توان تست و نقد این خودروی الکتریکی را دارند. هوندا برای نمایش محصول آینده‌نگرانه خود به روزنامه‌نگاران و اصحاب‌رسانه؛ جلساتی ۲۰ دقیقه‌ای را در یک محیط کنترل شده و به منظور انجام تست و بررسی هوندا E ترتیب داده است. این در حالی است که نمونه اولیه هوندا E هنوز برای تولید انبوه آماده نشده و به گفته هوندا نسخه موجود چیزی جز تزئینات و… نداشته و به طور کلی با نسخه نهایی هوندا E تفاوت دارد. هوندا E مذکور با وجود اینکه تنها یک نسخه اولیه است؛ اما در زیر کاپوت خود یک پیشرانه الکتریکی و مجهز به بسته باتری لیتیوم‌یون ۳۵.۵ کیووات ساعتی دارد. به گفته مهندسین هوندا خودروی مذکور بهینه‌سازی شده و قدرت پیشرانه مذکور (۱۴۸ اسب‌بخار) به محور عقب منتقل می‌شود.هنگامی که پشت فرمان هوندا E می‌نشینید و دکمه “رانندگی” را فشار داده و پدال گاز را می‌فشارید؛ شتاب صفر تا ۱۰۰ هوندا E را شاهد خواهید بود که در کمتر از ۸ ثانیه رخ می‌دهد. این دقیقا نقطه مثبت محصولات کمپانی تسلا بوده و در هوندا E مقداری ضعیف‌تر و محدود شده است! همچنین در هنگام رانندگی با هوندا E می‌توان از گشتاور مطلوبی استفاده کرد و به هیچ عنوان نگران فرمان‌گریزی و کنترل کشش در این محصول الکتریکی و جذاب نباشید.