«لیست سیاه» مجموعه تلویزیونی در ژانر درام /جنایی و ااکشن است. اپیزود اول آن در سپتامبر سال ۲۰۱۳ توسط شبکه اِن بی سی تولید و به بازار عرضه شد. در سپتامبر ۲۰۱۴ و اکتبر ۲۰۱۵ دو فصل دیگر از این مجموعه ساخته شد و به روی آنتن رفت. در سپتامبر ۲۰۱۶،  پخش فصل چهارم آن آغاز شد.اکنون ۷ فصل از این مجموعه تولید و تا کنون پخش شده است.

خلاصه سریال : 

ریموند ردینگتون، افسر سابق نیروی دریایی ایالت متحده و یکی از ده فراری مهم تحت تعقیب اف بی آی است که بیست سال قبل ناپدیدشده بود.خود را به هارولد کوپر رئیس نیروی ویژه و معاون سرپرست اِف بی آی در ساختمان جِی ادگار هوور در واشنگتن تسلیم می‌کند. ردینگتون ادعا می‌کند که او می‌خواهد به اِف بی آی کمک کند تا جنایت‌کاران و تروریست‌های که او در بیست سال گذشته با آن‌ها در ارتباط بوده را ردگیری و دستگیر کنند. افرادِ بسیار خطرناک و منحرفی که دولت ایالات‌متحده از وجود آن‌ها بی‌اطلاع است.

ردینگتون تحت دو شرط کمک و دانش خود را در اختیار کوپر می‌گذارد. مصونیت از پیگرد قانونی و اینکه او می‌خواهد به‌طور انحصاری با الیزابت کین کار کند. یک مأمور تازه‌کار اِف بی آی که به‌تازگی به بخش کوپر پیوسته است. کین و کوپر به این علاقه ردینگتون به کین مشکوک هستند اما او فقط می‌گوید که او بسیار ویژه است.

 

The Blacklist Season 6 Episode Guide | Den of Geek

 

بعد از اینکه کوپر پیشنهاد ردینگتون در پیدا کردن و کشتن یک تروریست امتحان می‌کند، ردینگتون می‌گوید که این مرد اولین فرد در لیست سیاه او و از مجرمین جهانی است. اولین کسی است که در طول حرفه مجرمانه خود تهیه‌کرده و می‌گوید که او و اِف بی آی هر دو به آن‌ها علاقه دارند.

The Blacklist (TV Series 2013 - Now)

پس از به نمایش درآمدن اپیزود پایلوت (اپیزود اول یا آزمایشی) در کامیک- کان (کنفرانسِ سالنه برای نمایش کیک بوک ها، سریال‌ها، فیلم‌ها، بازی‌های کامپیوتری و دیگر محصولات فرهنگی)، تهیه‌کنندگان گفتند که الهام‌بخش آن‌ها برای داستان «لیست سیاه» دستگیری جیمز بالجر بود (فراری تحت تعقیب در ایالات‌متحده و رهبر گروه گانگستری ایرلندی-آمریکایی وینتر هیل، وی در لیست خطرناک‌ترین تبهکارها در اِف بی آی پس از اسامه بن‌لادن، در جای دوم فهرست قرار داشت).

تهیه‌کننده اجرایی مجموعه اظهار داشت: «ایده اصلی این بود که چه می‌شد اگر مردی شبیه جیمز بالجر خود را تسلیم می‌کرد و می‌گفت من تعدادی قانون دارم که می‌خواهم شما اجرایش کنید و اگر این کار را بکنید من اسم کسانی که با آن‌ها در طول بیست سال گذشته کارکردم را می‌دهم. بنابراین وقایع دنیای واقعی بر روی شکل دادن داستانی که قبلاً درباره‌اش فکر شده بود تأثیر گذاشت. اینکه چگونه می‌توان کسی که به آن اعتماد ندارید را در مرکز نمایشی بگذارید که درباره تلاش برای پیدا کردن مجرمان است؟ این داستان در دنیای واقعی رخ داد و به شکل‌دهی داستان سریال کمک کرد.»

بازیگران :

جیمز تاد اسپیدر در نقش ریموند ردینگتون

The Blacklist' Renewed for Season 8 at NBC | TVLine

مگان بون در نقش الیزابت کین: مشاور ویژه اِف بی آی

The Blacklist season 8 first look: Battle between Liz and Reddington heats up | EW.com

دیگو کلاتنوف در نقش دونال راسل: مامور مخصوص اِف بی آی

The Blacklist recap: Season 5, Episode 10 | EW.com

رایان ایگولد در نقش تام کین/جیکوب فلیپس/ماشا روستوا: مامور مخفی

What Is Ryan Eggold's Net Worth and Is He Married?

هری لِنیکس در نقش هارولد کوپر: رئیس نیروی ویژه

بایگانی‌های هری لنیکس - مجله کاناپه
پارمیندر ناگرا در نقش میرا مالیک: مامور سی آی اِی (فصل اول)
بازیگر پارمیندر ناگرا - چارخونه

امیر اریسون در نقش آرام مجتبایی: متخصص کامپیوتر اِف بی آی

بایگانی‌های امیر اریسن - مجله کاناپه

موژان مارنو در نقش سَمَر نوابی: مامور موساد (از فصل دوم به بعد)

همه چیز درباره مژان مارنو | مجله فیلم و سریال کاناپه

هیشام توفیق در نقش دِمبه زوما: بادیگاردِ ردینگتون

بایگانی‌های هشام توفیق - مجله کاناپه