می‌گویند صبحانه را خودت بخور، نهارت را با دوستت و شامت را با دشمن. خب حالا که وقتتان کم است می‌خواهید در یک فرصت کوتاه، یک وعده صبحانه مفصل وپرانرژی آماده کنید، به روش تهیه این صبحانه‌های سریع نگاهی بیندازید. شاید به دردتان خورد.

۱. کاسرول صبحانه فرانسوی

طرز تهیه ۲۰ صبحانه گرم، سریع و مجلسی

ابتداپنج فنجان خمیر نان باگت را در سینی فر چرب شده پهن کنید. در یک ظرف بزرگ چهار عدد تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری وانیل، یک چهارم فنجان شکر، یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک و نیم فنجان شیر مخلوط کنید و روی خمیر بریزید.

بعد یک قاشق چایخوری کره مارگارین را ذوب کنید و روی مخلوط تخم مرغ بریزید سپس دو قاشق غذا خوری گردوی پودر شده و دو قاشق غذاخوری کشمش را روی مخلوط خوب پخش کنید سپس آن را به مدت ۱۵ دقیقه در فر ۱۷۰ درجه قرار دهید تا کاملا برشته و طلایی رنگ شود.

مدت زمان آماده‌سازی: ۱۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۱۵ دقیقه


۲. املت قارچ و مارچوبه

طرز تهیه ۲۰ صبحانه گرم، سریع و مجلسی

۵ عدد تخم مرغ را با ۱۰ قاشق سوپخوری شیر خوب هم بزنید تا کاملا کف کند کمی نمک و فلفل داخل تخم مرغ‌ها بریزید.۲۰۰ گرم قارچ را به صورت لایه‌ای خرد کنید و در تابه‌ای آن را کمی تفت دهید. حالا تابه‌ای بزرگ بردارید و دو قاشق غذا خوری روغن مایع در آن بریزید و روی شعله قرار دهید تا کاملا داغ شود.

مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و درب آن را بگذارید. یک فنجان مارچوبه ریز شده را با قارچ و نمک و فلفل مخلوط کنید و به تخم مرغ‌ها اضافه کنید. بعد از سه دقیقه املت شما آماده است. صبحانه شما آماده سرو است.

مدت زمان آماده‌سازی: ۶ دقیقه

مدت زمان پخت: ۵ دقیقه


۳. تست کالباس و پنیر

طرز تهیه ۲۰ صبحانه گرم، سریع و مجلسی

ابتدا یک قاشق سوپخوری هویج ریز شده و پخته شده را با یک قاشق سیب زمینی پخته و خرد شده، یک قاشق پنیر پیتزا، یک عدد تخم مرغ و یک قاشق سوپخوری جعفری خرد شده را با نمک و فلفل به میزان دلخواه مخلوط کنید روی آن بریزید و ورق دیگر کالباس را روی آن بگذارید و در ظرف را بگذارید تا مواد خودش را بگیرد. صبحانه شما همراه با دو عدد نان تست آماده سرو می‌باشد.

مدت زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۴ دقیقه


۴.

املت پنیر

طرز تهیه ۲۰ صبحانه گرم، سریع و مجلسی

۵ عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید تا کف کند. کمی نمک، فلفل و سه قاشق شیر را داخل تخم مرغ بریزید و هم بزنید. تابه مناسبی را که لبه آن تقریبا دو و نیم سانتی متر باشد روی آتش بگذارید و سه قاشق روغن در تابه بریزید و بگذارید تا داغ شود. حالا مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و در آن را بگذارید. دو قاشق غذا خوری پنیر گرویر با یک قاشق غذاخوری جعفری ساطوری شده را داخل املت ریخته بعد املت را با یک چنگال و کفگیر به دقت لوله کنید. صبحانه شما آماده سرو است.

مدت زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۵ دقیقه


۵. املت تنوری

طرز تهیه ۲۰ صبحانه گرم، سریع و مجلسی

ابتدا٢٠٠ گرم کالباس را خرد کرده و با سه عدد گوجه فرنگی و به میزان دلخواه نمک و فلفل در کره به مدت سه دقیقه تفت دهید. داخل ظرف‌های تعیین شده را با مقداری روغن چرب کرده و مواد را به سه قسمت تقسیم کرده و داخل ظرف‌ها بریزید.

روی هرکدام از آن‌ها یک عدد تخم مرغ بشکنید و برای تزئین روی آن‌ها از چند برگ ریحان تازه استفاده کنید. فر را با درجه حرارت ١٨٠ سانتی گراد روشن کرده و بعد از گذشت پنج دقیقه ظرف‌ها را به مدت ده دقیقه در آن قرار دهید. به همراه سه عدد نان تست صبحانه شما آماده سرو می‌باشد.

مدت زمان آماده‌سازی: ۵دقیقه

مدت زمان پخت: ١٠ دقیقه