مواد لازم

تخم مرغ  ۳ عدد

آرد سفید قنادی دو و نیم پیمانه

شکر  یک و نیم پیمانه

روغن مایع یک دوم پیمانه

باترمیلک ۱ پیمانه

پودر کاکائو ۱ قاشق چای‌خوری

وانیل یک چهارم قاشق چای‌خوری

سرکه سفید ۱ قاشق مرباخوری

بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری سر پر

رنگ قرمز خوراکی به مقدار لازم

 

Image result for redvelvet cake

 

طرز تهیه

برای تهیه باتر میلک یک لیوان شیر رو روی حرارت قرار بدید تا گرم بشه اما نجوشه؛ فقط گرم بشه. یک قاشق مربا خوری سرکه سفید بهش اضافه کنید و کنار بذارید. این میشه باترمیلک ( این یک قاشق مربا خوری سرکه سفید جدا از سرکه ذکر شده در دستوره). باتر میلک برای حفظ رطوبت کیک استفاده میشه و نتیجه عالی در بافت و طعم کیک داره . بخاطر حالت اسیدی به هضم غذا کمک میکنه. آرد و بکینگ پودر رو مخلوط و سه بار الک کنین و کنار بذارین.

تخم مرغ‌ها و وانیل رو مخلوط و به مدت دو دقیقه با همزن بزنید و بعد شکر رو اضافه کنید.پنج دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار بشه و حجم دو برابری پیدا کنه؛ بعد باتر میلکی که هنوز ولرم هست رو اضافه کنید . چند ثانیه در حد مخلوط شدن بزنین و بعد روغن رو اضافه کنین.

چند ثانیه هم بزنین و بعد پودر کاکائوی الک شده و سرکه رو اضافه کنید. رنگ خوراکی رو اضافه و مخلوط کنین ( من از رنگ خوراکی ژله ای استفاده کردم از رنگ مایع هم میتونین استفاده کنین، رنگ رو تا مقداری اضافه کنین که به رنگ دلخواهتون برسین). در آخر مخلوط آرد و بکینگ پودر رو در سه مرحله اضافه کنید و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن بزنین تا کاملا یکدست بشه و گلوله آردی داخلش نباشه.

اگه از قالب ساده گرد استفاده میکنین، کف قالب کاغذ روغنی بذارین و کناره های قالب رو کاملا چرب کنین. از مایه کیک داخل قالب بریزین تا دو سوم قالب پر بشه. داخل فری که از یک ربع قبل گرم شده با درجه صد و هشتاد درجه قرار بدین. حدود چهل الی پنجاه دقیقه زمان میبره اما در فر های مختلف متفاوته چک کنین وقتی خلال دندون رو داخل کیک فرو بردین و کاملا تمیز بیرون اومد یعنی پخته و میتونین از فر خارج کنین.

اجازه بدین کاملا خنک بشه و بعد از قالب دربیارین؛ کاغذ روغنی کف کیک رو جدا کنین کیک رو به کمک چاقو از وسط ببرین . قسمت پف کرده قله ای کیک رو هم جدا کنین ( برای تزیین استفاده میشه).

خامه شیرین شده رو فرم بدین و داخل قیف بریزین و روی لایه اول کیک رو با خامه بپوشونین میتونین به صورت ساده خامه کشی کنین یا اینکه با کمک قیف روی سطح کیک پایپ کنید.

بعد لایه بعدی رو روی لایه اول بذارین و دوباره روش خامه بزنین. اون قسمت قله‌ای کیک رو که جدا کرده بودین، پودر کنین ( هم با دست میتونین این کار رو انجام بدین هم به کمک آسیاب ولی آسیاب بافت ریزتری بهتون میده)

پودرها رو برای تزیین روی خامه بپاشین. تزیین کیک سلیقه ایه؛ میتونین خامه روی کیک رو ساده نگه دارین یا فقط کمی پودر کیک قرمز بپاشین یا کلا روی خامه رو با پودر کیک بپوشونین. در صورت دلخواه میتونین کنار کیک هم خامه بکشین و ساده نگه دارین یا با پودر کیک ردولوت بپوشونین تا زیباتر بشود.