مواد لازم

سیب زمینی :   ۵۰۰ گرم

تخم مرغ :   ۲ عدد

آرد گندم :   ۱ قاشق غذاخوری+مقداری

نمک،فلفل،زردچوبه :   به مقدار لازم

آویشن خشک :  ۱ قاشق چایخوری

پنیر موزارلا :   ۱۵۰ گرم

روغن سرخ کردنی :   به مقدار لازم

آرد سوخاری :   به مقدار کافی

آرد نخودچی :  به مقدار لازم

 

طرز تهیه 

ابتدا نیم کیلوگرم سیب زمینی را با پوست بشویید . آن ها را با پوست داخل یک قابلمه مناسب قرار دهید. روی آن ها آب بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.پس از پخته شدن آن ها را داخل آبکش قرار دهید . روی آنها به مدت چند دقیقه آب سرد بریزید تا زودتر خنک شوند. پوست سیب زمینی ها را با دست جدا کنید و همه آن را با داخل یک ظرف مناسب بریزید .

برای پوره کردن سیب زمینی ها می توانید از گوشتکوب یا چنگال استفاده نمایید . آن را کامل له و نرم کنید. سپس یک عدد از تخم مرغ ها را بشکنید. ۱ قاشق غذاخوری آرد گندم، مقداری نمک و فلفل و ۱ قاشق چایخوری آویشن خشک به آن اضافه کنید . همه مواد را کاملا باهم مخلوط نمایید.

خمیر سیب زمینی باید طوری باشد که به دست نچسبد. اگر دیدید که خمیر به دست می چسبد می توانید مقدار کمی آرد نخودچی به آن بزنید.سپس ۱۵۰ گرم پنیر موزارلا قالبی را به قطعات کوچک مربعی برش بزنید. از مایه خمیری سیب زمینی به اندازه یک نارنگی بردارید آن را کمی تخت کنید. وسط آن را گود کرده و یک قطعه مکعبی کوچک از پنیر موزارلا را قرار دهید . مجددا خمیر را در دست گرد کنید تا پنیر ما در مرکز قرار بگیرد.  این کار را مکررا انجام دهید تا مایه خمیر سیب زمینی و پنیر موزارلای تمام شوند.

 

طرز تهیه کراکت سیب زمینی یک غذای ارزان اما بسیار لذیذ و محبوب

 

کراکر ها باید در روغن سرخ شوند، ولی قبل از سرخ شدن باید در موادی زده شوند .ابتدا مقداری آرد سوخاری را در یک بشقاب بریزید و با دستتان کمی آن را پخش کنید. اگر لازم دیدید مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به آرد سوخاری بی افزایید.در یک بشقاب دیگر مقدار کمی آرد گندم بپاشید. ۱ عدد تخم مرغ دیگر را که باقی مانده در یک کاسه کوچک بشکنید. با یک چنگال یا همزدن دستی خوب هم بزنید تا از لختی خارج شوند. هر عدد از کراکرهای آماده شده را در ابتدا در آرد بغلتانید .سپس در کاسه حاوی مایه تخم مرغ بزنید و در آخر در بشقاب حاوی آرد سوخاری بغلتانید و کنار بگذارید.

مقداری روغن سرخ کردنی داخل یک تابه یا قابلمه بریزید و صبر کنید تا روغن گرم شود. سپس کراکر ها را داخل روغن انداخته و بسرخ نمایید .تا جایی صبر کنید که پوسته آن ها طلایی رنگ شود . می توانید این کراکر های خوشمزه را با انواع سس در وعده عصرانه میل نمایید.