نتفلیکس از پرداخت اجباری ۳۰ درصد از درآمد پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای به اپل معاف شد. کاربران می‌توانند خارج‌از اپ‌استور اشتراک نتفلیکس را خریداری کنند. کاربران آیفون و آیپد که می‌خواهند ازطریق اپلیکیشن استریم ویدئوی داخل اپ‌استور حق اشتراک نتفلیکس را بپردازند و عضو این پلتفرم شوند از این پس توسط نتفلیکس به یک وب‌سایت خارجی منتقل خواهند شد.

بنابراین، کاربران در سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS می‌توانند برای استفاده از خدمات نتفلیکس ازطریق این وب‌سایت اقدام کنند. این فرایند دقیقاً در راستای تصمیم اخیر اپل برای ایجاد مجوز برای اپلیکیشن‌های موسوم به Reader App (به آن دسته اپلیکیشن‌ها گفته می‌شود که محتوای دیجیتالی سایر پلتفرم‌ها را ارائه می‌کنند) گرفته شده است تا بتوانند کاربر را به وب‌سایت خارجی خودشان هدایت کنند و فرایند عضویت، خرید حق اشتراک و مدیریت حساب کاربری را در آنجا به‌صورت مستقیم انجام دهند.به‌عبارتی دیگر، محتوایی را که قبلاً خریداری شده است یا محتوایی دردسترس ازطریق اپلیکیشن دیگر که کاربر به‌صورت منظم و در فاصله زمانی معین حق اشتراک آن را پرداخت می‌کند، مثل، موسیقی، ویدئو، مجله‌های دیجیتالی، روزنامه‌ها، کتاب و صدا، ارائه خواهد کرد.

 

More companies are bypassing big app stores, costing Apple and Google  millions | The Seattle Times

 

شرکت اپل در سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی (مهر ۱۴۰۰ شمسی) اعلام کرد که قصد دارد به اپلیکیشن‌ها reader اجازه دهد تا یک لینک درون‌برنامه‌ای در اپلیکیشن برای هدایت کاربران به وب‌سایت خود قرار دهند. با لمس دکمه‌ی subscribe در اپلیکیشن نتفلیکس، پیامی به‌نمایش درخواهد آمد با این مضمون که درحال خروج از برنامه هستید و به وب‌سایت خارجی هدایت خواهید شد.

علاوه‌براین، اپلیکیشن در این پیام به این نکته اشاره می‌کند که هر تراکنش مالی که در خارج‌از اپلیکیشن انجام می‌شود هیچ ارتباطی به شرکت اپل ندارد و این شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی قبول نخواهد کرد و تمام مدیریت حق اشتراک باید ازطریق پلتفرم نتفلیکس انجام شود.