۱-دوستان (Friends)

به عقیده بسیاری از طرفداران سریال های کمدی، سریال دوستان بهترین سریال طنز خارجی تاریخ محسوب می‌شود که تکرارشدنی نیست. بدون شک تماشای این سریال خارجی کمدی با زیرنویس فارسی جذابیت به مراتب بیشتری دارد. این سریال توسط دیوید کرین و مارتا کافمن ساخته شد و از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ از شبکه ان‌بی‌سی پخش گردید.

آخرین قسمت سریال حدود ۵۲٫۵ میلیون بیننده آمریکایی را به پای تلویزیون کشاند که آن را به پنجمین قسمت آخر پربیننده در تاریخ و اولین در دهه تبدیل کرد. این سریال نظرات مثبت منتقدان زیادی را به سمت خود جلب کرد. سریال دوستان در مجموع ۶۲ نامزدی جایزه امی به دست آورد و در سال ۲۰۰۲ جایزه بهترین سریال کمدی را برای فصل هشتم به دست آورد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال محبوب به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، مت له بلانک، متیو پری دیوید شویمر اشاره کرد. شخصیت‌های موجود در این سریال جزو محبوب‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی تاریخ هستند که در قلب طرفدارانشان همیشه جاودان هستند.

ریچل گرین از عروسی‌اش فرار می‌کند و به دنبال دوست دوران کودکی‌اش مانیکا گلر، سرآشپزی که در نیویورک زندگی می‌کند، می‌رود. آن‌ها هم‌اتاقی یکدیگر می‌شوند و ریچل به گروه دوستان مانیکا می‌پیوندد که همگی در دهه سوم زندگی‌شان هستند. جویی تریبیانی بازیگر، چندلر بینگ که شغل اولش کارمندیست و در اواسط فصل به عضویت شرکتی تبلیغاتی تحت عنوان ایده پرداز درمی‌آید. فیبی بوفی که موسیقیدان و ماساژور است و راس گلر برادر بزرگ‌تر مانیکا که دیرینه‌شناسی است که به تازگی طلاق گرفته‌است.

 

دوستان (Friends)

 

 

۲-جای خوب (The Good Place)

جای خوب یک سریال تلویزیونی کمدی فانتزی آمریکایی است که توسط مایکل شور ساخته شده‌ است. پخش این مجموعه در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۶ از شبکه ان‌بی‌سی آغاز شد. جای خوب برای نویسندگی، بازیگری، نوآوری، فضاسازی و لحن آن تحسین منتقدان را دریافت کرده است. علاوه بر این، پیچش داستانی در پایان فصل اول و همچنین پرداختن و استفاده خلاقانه از اخلاق و فلسفه با استقبال مثبت روبرو شده‌ است.

مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال خارجی کمدی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریستن بل، ویلیام جکسون هارپر، جمیله جمیل، دارسی کاردن، متی جاسینتو و تد دنسن اشاره کرد. داستان این سریال بر زنی به نام النور شلستروپ تمرکز دارد که وارد زندگی بعد از مرگ می‌شود و در آن جا مایکل او را با «جای خوب» آشنا می‌کند.

جای خوب آرمان‌شهری بهشت آسا است که انسان‌ها بسیار به سختی برای ورود به آن انتخاب می‌شوند. او متوجه می‌شود که اشتباها به این مکان وارد شده‌ است و باید رفتارهای ناشایست خود را از دیگران پنهان کند و شخصی بهتر و با اخلاق شود.

 

جای خوب (The Good Place)

 

 

۳-آشنایی با مادر (How I Met Your Mother)

آشنایی با مادر یک سریال کمدی محصول شبکه سی‌بی‌اس است که پخش آن از سال ۲۰۰۵ آغاز و در سال ۲۰۱۴ به اتمام رسید. این مجموعه توسط کارتر بیز و کریگ توماس ساخته شده ‌است. آشنایی با مادر از نظر منتقدان سریال موفقی توصیف شده ‌است. این مجموعه برنده پنج جایزه امی شده و در سال ۲۰۰۹ نیز نامزد دریافت جایزه بهترین سریال کمدی شد.

بیز و توماس کاراکترهای فیلم را از بین شخصیت‌ها و دوستان خودشان بیرون کشیدند. شخصیت تد در سریال شبیه بیز و شخصیت‌های مارشال و لیلی شبیه توماس و همسرش هستند. اپیزودهای مربوط به فصل اول به‌طور کلی همراه با معرفی بازیگران فیلم در آغاز آن شروع شدند اما از فصل دوم به بعد، این سریال به کلد اپنینگ تغییر مسیر داد به این معنی که داستان به صورت ناگهانی و بدون هیچ مقدمه‌ای شروع می‌شود و بعد از چند دقیقه تیتراژ آن پخش می‌شود.

شخصیت‌های اصلی و بازیگران این سریال خارجی کمدی درام عبارت‌اند از: تد موزبی (با بازی جاش ردنر)، مارشال اریکسن (با بازی جیسون سیگل)، رابین شرباتسکی (با بازی کوبی اسمالدرز)، بارنی استینسون (با بازی نیل پاتریک هریس) و لیلی آلدرین (با بازی آلیسون هانیگان).

داستان در سال ۲۰۰۵ آغاز می‌شود. تد به همراه دوستان دوران دانشگاهش مارشال اریکسون که هم‌اکنون دانشجوی حقوق است و لیلی آلدرین که معلم مهد کودک است زندگی می‌کند. مارشال و لیلی در ابتدای قسمت اول تصمیم به ازدواج می‌گیرند و این موضوع باعث می‌شود که تد به فکر ازدواج بیفتد. البته این موضوع با مخالفت دوست دیگر تد یعنی بارنی استینسون روبرو می‌شود. بارنی یک شخصیت خوش‌پوش و خوش گذران است و شغل نامعلومی دارد.

 

آشنایی با مادر (How I Met Your Mother)

 

 

۴-ساینفلد (Seinfeld)

ساینفلد یکی دیگر از سریال های کمدی تاریخ تلویزیون است که در زمان خود به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرد. این سریال که توسط لری دیوید و جری ساینفلد تولید شده بود بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۸ توسط شبکه ان بی سی پخش شد. این سریال توسط منتقدان و کارشناسان مختلف به عنوان موفق‌ترین و بهترین سیتکام جهان شناخته می‌شود.

قسمت the contest این سریال از نظر مجله TV Guide بهترین قسمت سریال‌های تلویزیونی جهان نامیده شده است.

جولیا لوئیس-دریفوس، مایکل ریچاردز، جیسن الکساندر، هایدی سوئدبرگ و آنی کرزن ازجمله مهم‌ترین بازیگران این سریال خارجی کمدی هستند. داستان این سریال راجع به ساینفلد و دوستان و آشنایانش بویژه جرج کاستانزا، دوست دختر سابق الین بنس و همسایه روبه‌رویش کازمو کریمر است.

 

ساینفلد (Seinfeld)

 

 

۵-معاون رئیس‌جمهور (veep)

معاون رئیس‌جمهور یک مجموعه تلویزیونی کمدی و طنز سیاسی آمریکایی است که پخش آن از ۲۲ مارس ۲۰۱۲ از شبکه HBO آغاز شد و در سال ۲۰۱۹ بعد از ۷ فصل پایان یافت. این مجموعه توسط آرماندو ایانوچی با اقتباس از مجموعه سیتکام بریتانیایی با نام The Thick of It ساخته شده ‌است.

مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال خارجی کمدی به ایفای نقش پرداختند عبارت‌اند از: جولیا لوئی-درایفوس، آنا کلامسکی، تونی هیل، رید اسکات، تیموتی سیونز، مت والش، سوفی بردشاو، کوین دان، گری کول و سم ریچاردسون. معاون رئیس‌جمهور داستان غیرواقعی سلینا مایر معاون رئیس‌جمهور و پس از آن رئیس‌جمهور ایالات متحده است. این مجموعه شرح حال مایر و تیم اوست که در تلاش برای ایجاد تغییرات و برجا گذاشتن میراث ماندگار در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا هستند بدون اینکه در بازی‌های سیاسی روزانه واشینگتن، دی.سی. زمین‌گیر شوند.

 

معاون رئیس‌جمهور (veep)

 

 

۶-خانواده امروزی (Modern family)

خانواده امروزی یکی سریال کمدی آمریکایی است که توسط کریستوفر لوید و استیون لویتان در شبکه تلویزیونی ABC ساخته شد. پخش این مجموعه از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و تاکنون ۱۱ فصل از آن تولید شده است. این مجموعه خیلی زود توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. سریال خانواده امروزی به زبان فارسی نیز دوبله شده است.

این سریال خارجی کمدی دوبله در سال ۲۰۱۰ توانست جایزه بهترین کمدی جوایز امی را به همراه چهار جایزه دیگر امی از آن خود کند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال خانواده امروزی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به اد اونیل، سوفیا ورگارا، جولی بوون، جس فرگوسن، تای بورل، اریک استون استریت، سارا هایلند، اریل وینتر، نولان گلد، ریکو رودریگز، آئوبری اندرسون-امونز و جرمی مگوایر اشاره کرد.

در این سریال تلویزیونی سه خانواده که از قشر نسبتا مرفه آمریکا هستند با روابط خانوادگی، به یکدیگر مربوط شده و داستان زندگی آن‌ها به صورت طنز به تصویر کشیده می‌شود.

 

خانواده امروزی (Modern family)

 

 

۷-آتلانتا (Atlanta)

پخش سریال آتلانتا از سال ۲۰۱۶ توسط شبکه اف‌ایکس آغاز شد. این سریال که توسط دونالد گلاور خلق شده است خیلی زود توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. سریال نقدهای مثبت و تحسین‌برانگیز زیادی دریافت کرد، از جمله دو جایزه‌ی گلدن گلوب برای بهترین مجموعه تلویزیونی موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر مرد مجموعه تلویزیونی موزیکال یا کمدی برای گلاور و دو جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین کارگردانی. گلاور اولین سیاه‌پوستی است که جایزه امی بهترین کارگردان سریال کمدی را برنده می‌شود.

تاکنون دو فصل از سریال آتلانتا پخش شده است. این سریال در مورد دو عموزاده است که تلاش می‌کنند جای پای خود را بین رپرهای معروف آتلانتا باز کنند تا شاید بتوانند سطح زندگی خود و خانواده‌هایشان را افزایش دهند. در این سریال خارجی کمدی بازیگرانی چون دونالد گلاور، برایان تایری هنری، کیت استنفیلد و ززی بیتز به ایفای نقش پرداختند.

 

آتلانتا (Atlanta)

 

 

۸-پرورش شکست‌خورده (Arrested Development)

سریال خارجی کمدی پرورش شکست‌خورده یکی از سیتکام‌های موفق تاریخ تلویزیون است که توسط میچل هرویتز ساخته و بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ توسط شبکه فاکس پخش شد. این مجموعه در سال اول پخش از ۷ نامزدی در رشته‌های مختلف ۵ امی و ۱ گلدن گلوب برد. در سال دوم ۷ امی و در سال آخر نیز موفق به بردن ۴ جایزه دیگر از امی شد.

پخش این سریال به علت عدم استقبال تماشاگران بعد از سه فصل متوقف شد اما در سال ۲۰۱۳ نتفلیکس ساخت فصل چهارم این سریال را آغاز کرد. تاکنون ۵ فصل از این مجموعه تولید و پخش شده است. در سریال پرورش شکست‌خورده بازیگرانی چون جیسون بیتمن، پورشه د روسی، ویل آرنت، مایکل سرا، آلیا شوکت، تونی هیل، دیوید کراس، جفری تامبر و جسیکا والتر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این سریال خارجی کمدی در مورد خانواده‌ای به نام بلوث است که پیش‌تر ثروتمند بوده و اکنون تقریبا بی‌مسئولیت و ولخرج‌اند. مایکل پسر خانواده هیچ راه دیگری جز مراقبت و اداره خانواده و شرکت پدرش (که در زندان به‌سر می‌برد) ندارد. مایکل پدری تنهاست که همسرش ۲ سال قبل در اثر سرطان تخمدان درگذشته و پسرش جرج مایکل تحت تاثیر اوست.

جرج بلوث پدر مایکل سعی در کنترل خانواده دارد و مثل همسرش لوسی، مادی‌گرا و بی‌مسئولیت است. برادر بزرگتر مایکل جوب تردستی همیشه شکست‌خورده است که میانه‌اش با برادرش از طریق پدرشان شکرآب است، به طوری که در نوجوانی پدرشان فیلم‌های دعوای آنها را به منظور سودآوری می‌فروخت. خواهر مایکل لیندزی دختری بی‌مسئولیت، خودخواه و معترض است که با شوهر و دخترش اختلاف دارد. باستر، برادر دیگر مایکل، دست و پا چلفتی است و دائما دچار حمله عصبی می‌شود.

 

پرورش شکست‌خورده (Arrested Development)

 

 

۹-اداره (The Office)

اداره یکی دیگر از سریال های محبوب تاریخ تلویزیون است که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ توسط ان بی سی پخش می‌شد. این مجموعه به‌دلیل طنزهای واقع‌گرایانه خود توانست توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند. داستان سریال اداره پیوسته با روابط عاشقی مختلف گره خورده است. این روابط به دلیل حس واقعیشان بسیار جذاب هستند.

در این سریال خارجی کمدی عاشقانه بازیگرانی چون استیو کارل، رین ویلسون، جان کرازینسکی، جینا فیشر، بی جی نواک، اد هلمز، جیمز اسپیدر و لسلی دیوید بیکر به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این سریال در مورد رئیس دیوانه یک اداره پخش‌کننده کاغذ به نام مایکل اسکات است که با شوخی‌های بی‌مزه و افراطی‌اش حس بدی را به کارکنان خود منتقل می‌کند. او همواره سعی دارد با شوخی‌های مسخره‌اش خود را به کارکنانش نزدیک کند و رابطه دوستی خوبی را با آن‌ها تشکیل دهد. اما اعمال او نه‌تنها باعث دوستی نمی‌شود بلکه باعث ایجاد مشکلات مختلف با کارکنانش می‌شود.

 

اداره (The Office)

 

 

۱۰-تخریبگر آمریکایی (American Vandal)

تخریبگر آمریکایی یک سریال کمدی و جنایی تولید شبکه نتفلیکس است که پخش آن از سال ۲۰۱۷ آغاز شد و در سال ۲۰۱۸ بعد از ۲ فصل پایان یافت. این سریال در ابتدا نقدهای مثبت بسیار زیادی دریافت کرد و فصل دوم آن نیز در سال ۲۰۱۸ موفق بود. بسیاری طرفداران مجموعه تخریبگر آمریکایی آن را بهترین سریال خارجی کمدی ۲۰۱۸ می‌دانستند که با فضای کمدی منحصربه‌فردش دارای جذابیت خاصی بود.

در این سریال داستان حول محور حل یک معمای عجیب می‌چرخد: چه شخصی مسئول تصاویر مستهجن حکاکی شده روی ماشین‌های پارکینگ دبیرستان هانوور است؟ شخصیت اصلی سریال و همچنین مظنون اصلی ما، دیلن مکسول، دانش‌آموز نوجوان دبیرستان هانوور است که مدیران مدرسه او را به دلیل انجام این کار اخراج کرده‌اند؛ هرچند شواهد نمی‌توانند با قطعیت گناه او را اثبات کنند. در این گیر و دار، پیتر مالدونادو و سم اکلاند سعی می‌کنند مستندی درباره این واقعه بسازند و با بررسی دقیق پرونده، حقیقت را کشف کنند. ما از دریچه دوربین این دو، سریال را تماشا می‌کنیم.

 

تخریبگر آمریکایی (American Vandal)