رژیم غذایی شما بیشترین قدرت را برای بهبود سلامت بدنتان دارد و در واقع سلامت جسمی از طریق یک رژیم غذایی سالم و متعادل به دست می‌آید. کلیه‌ها اندامی حیاتی است که عملکرد آن‌ها روی کیفیت زندگی تاثیر زیادی می‌گذارد. بنابراین غذایی که می‌خورید و مواد مغذی موجود در آن باید قدرت بهبود عملکرد کلیه […]

رژیم غذایی شما بیشترین قدرت را برای بهبود سلامت بدنتان دارد و در واقع سلامت جسمی از طریق یک رژیم غذایی سالم و متعادل به دست می‌آید. کلیه‌ها اندامی حیاتی است که عملکرد آن‌ها روی کیفیت زندگی تاثیر زیادی می‌گذارد. بنابراین غذایی که می‌خورید و مواد مغذی موجود در آن باید قدرت بهبود عملکرد کلیه ها را داشته باشد، به‌ویژه سبزیجات.

مارچوبه

مارچوبه یکی از سبزیجات مفید برای کلیه است. تنها عارضه‌ای که مارچوبه ممکن است داشته باشد، بوی شدیدی است که بعد از خوردن آن در ادرار خود احساس می‌کنید. وجود آسپاراژین در مارچوبه منجر به بروز بوی شدید ادرار شده و باعث پاکسازی کلیه‌ها نیز می‌شود. برای این که از قدرت و سلامت کلیه‌های خود مطمئن شوید، بهتر است مارچوبه را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

با مصرف مارچوبه ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی وارد بدن می‌شود. مارچوبه منبعی قدرتمند از آنتی‌اکسیدان، سرشار از ویتامین C و فیبر است. به علاوه مارچوبه بدون چربی و سرشار از پروتئین گیاهی است.

فلفل دلمه ای قرمز

فلفل دلمه‌ای قرمز حاوی مقادیر کافی پتاسیم است، به همین دلیل جزء سبزیجات مفید برای کلیه محسوب می‌شود. به علاوه فلفل دلمه‌ای قرمز حاوی لیکوپین، ویتامین A، C، B6، فولیک اسید و فیبر است.

نکته: مصرف مازاد پتاسیم و نه مقدار مناسب و به‌اندازه از آن، می‌تواند برای کلیه‌ها دردسرساز باشد.

گل کلم

گل کلم نیز سرشار از مواد مغذی است و مزیت‌های زیادی برای کلیه‌ها دارد. می‌توانید از گل کلم در سالادهای خود استفاده کنید. گل کلم سرشار از ویتامین C و فیبر است و طعم خوشایندی نیز دارد. فولیک اسید و فیبر موجود در گل کلم به تقویت و پاکسازی کلیه‌ها کمک می‌کند. به علاوه به کبد کمک می‌کند تا سموم یافت شده در بدن را خنثی کند. بنابراین توصیه می‌شود گل کلم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سیر

سیر یک داروی طبیعی و قدیمی شناخته شده است که می‌تواند التهاب را کاهش دهد، با عفونت مبارزه و بدن را پاکسازی می‌کند، کلسترول را کاهش می‌دهد و یک آنتی‌بیوتیک طبیعی محسوب می‌شود. به علاوه سیر حاوی مقدار مناسبی آنتی‌اکسیدان و ضد انعقاد است.

برای تقویت کلیه‌ها بهتر است مصرف سیر را در غذاهای خود افزایش دهید. لازم نیست نگران چگونگی پخت آن باشید، جوشاندن سیر خواص آن را از بین نمی‌برد. سیر را می‌توان در پخت انواع غذاها استفاده کرد.

پیاز

اگر درپی ماده‌ای هستید که بدون بدمزه کردن غذا بتواند به پاکسازی بدن کمک کند، می‌توانید از پیاز استفاده کنید. پیاز سرشار از فلاونوئیدهایی مانند کورستین است که به بدن کمک می‌کند سموم و مواد شیمیایی وارد شده به بدن و همچنین آن‌هایی را که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شوند از بین ببرد. پیاز به پاکسازی رگ‌ها و بهبود گردش خون کمک می‌کند، به علاوه دارای خواص ضد التهابی است.

اگر به فکر تغییر مثبت در رژیم غذایی خود و همچنین بهبود عملکرد کلیه‌ها هستید، حتما سبزیجات مفید برای کلیه که در این مطلب معرفی شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.