رسومات عجیب و ترسناک هندی ها

 

عبور گاو از کمر انسان

همانطور که به احتمال زیاد می‌دانید در باور هندو، گاو حیوان مقدسی در نظر گرفته می‌شود و یکی از راه‌هایی که هندی‌ها فکر می‌کنند باعث می‌شود تا این تقدس شامل حالشان شود این است که روی زمین بخوابند و گاوها کمرشان را حین عبور از مسیر لگد کنند. این رسم عجیب در محله گارابادا واقع در ایالت غربی گجرات انجام می‌شود.  ساکنین گارابادا بر این باور هستند که لگدمال شدن کمر افراد به وسیله سم گاو سبب کم شدن مشکلات آن‌ها در زندگی می‌شود.

 

ازدواج با حیوانات و درختان

این سنتی است که اساسا در استان جهارخاند هند انجام می شد و امروزه پایش به جاهای دیگر هند هم باز شده است. مردم هند به خرافات زیادی معتقدند و این سنت یکی از همان سنت هایی است که خرافاتی بودن مردم هند را تایید می کند. مردم هند بر این باورند که بعضی از بانوان شیطانی دارند که منجر به مرگ همسرشان می شود! به همین دلیل باید با یک حیوان یا درخت ازدواج کنند و تا از این شیطان رهایی پیدا کنند!

 

دفن کردن کودک تا گردن

عنوان این سنت هم ترسناک است، چه برسد به نحوه برگزاری آن! مردم قوم مومین پور که در شهر گولبارگا در استان کارناتاکا زندگی می کنند، کودکانشان را تا گردن به زیر خاک می کنند و معتقدند که این حرکت باعث درمان ناتوانی های ذهنی و فیزیکی کودک می شود! باور چنین سنت هایی آن هم در این عصر که خرافات دیگر جایی در زندگی ها ندارد واقعا سخت است اما مردم هند هنوز هم این خرافات را باور دارند و انجام چنین کارهایی را واجب میدانند.

 

مهریه داماد

این یکی از متفاوت ترین سنت های هند است که بر اساس آن باید والدین دختر مبلغی را به عنوان مهریه به داماد پرداخت کنند! در واقع  این مبلغ نوعی هدیه به حساب نمی آید و آن ها باید مبلغی را پرداخت کنند و داماد را خریداری کنند تا حاضر شود با دخترشان ازدواج کند! این سنت عجیب در هند کابوس والدینی در هند است که دخترانشان قصد ازدواج دارند و پولی در دست و بالشان نیست تا به داماد هدیه کنند! البته اگر پسری از خانواده اشرافی عاشق دختری شود از طبقه پایین خودش تمام هزینه ها رو قبول میکنند.

 

پرتاپ بچه

یکی از ترسناک ترین سنت های هندی ها که در استان کارناتاکا و ماهاراشترا برگزار می شود، این است که بچه را از ارتفاع پرتاب می کنند! این سنت ۷۰۰ سال است که برگزار می شود و کودکانی را پرتاب می کنند که حتی از ۲ سال هم کوچکترند! این بچه های طفلکی از ارتفاعی حدود ۱۵ متر به پایین پرتاب می شوند و از آن طرف چند نفر پایین منتظرند تا کودک را بگیرند! مردم هند بر این باورند که این حرکت باعث آوردن خوش شانسی به زندگی کودک می شود!