دیدنی ترین راه های پلکانی جهان

 

دره شیطان، اکوادور

در منطقه‌ای که رودخانه پاستازا در نزدیکی بوانس به عمق ۸۰ متری سقوط می‌کند، آبشاری وجود دارد که به آن دره شیطان (Pailón del Diablo) گفته می‌شود. دلیل نامگذاری آن هم به خاطر وجود سنگ‌هایی در این دره است که شبیه جمجمه انسان هستند. در امتداد این آبشار راه‌پله‌ای ساخته شده که سالانه صد‌ها هزار گردشگر بدون تردید در آنجا خیس می‌شوند.

 

 

دروازه آسمان، چین

در نزدیکی شهر زانگ ژیاژی در استان هونان چین کوهی با نام تیانمن وجود دارد که حفره‌ای طبیعی در درون صخره آن تشکیل شده است. این حفره دروازه آسمان نام دارد که برای رسیدن به آن باید یک مسیر پلکانی با ۹۹۹ پله را طی کرد.

 

راه‌پله بیرامپن، نروژ

در شهر بندری السون، صخره‌ای به ارتفاع ۱۸۹ متر وجود دارد که برای صعود باید از بیش از ۴۰۰ پله بالا رفت. بازدید از چشم‌انداز زیبای بالای صخره در شب‌ها نیز به خاطر استفاده از چراغ‌های LED در مسیر امکان‌پذیر است.

 

 

راه‌پله‌ای به هیچ کجا، اتریش

برای رسیدن به این راه‌پله باید نخست از بلند‌ترین پل آویزان اتریش عبور کرد. راه‌پله‌ای به هیچ‌کجا تنها ۱۴ پله دارد و به یک پلاتفرم شیشه‌ای ختم می‌شود که در ارتفاع ۴۰۰ متری آویخته شده است. این راه‌پله در دیواره جنوبی کوهستان هوهر داخ‌اشتاین در مرکز اتریش واقع شده. این کوهستان جزو میراث جهانی یونسکو و از جاذبه‌های گردشگری اتریش است.

 

 

گواتاپه، کلمبیا

برای رسیدن به صخره ال پنیون دِ گواتاپه (El Peñón de Guatapé) که ۷۰ میلیون سال از عمر آن می‌گذرد باید از ۷۴۰ پله به صورت زیگ زاگ صعود کرد. عبور از این پله البته مجانی نیست. در بالای صخره می‌توان در یک رستوران کوچک و با دورنمایی بی‌نظیر نفس تازه کرد.

 

 

هونگ شان، چین

رشته کوه هونگ شان یا کوه زرد با ۷۲ قله در جنوب استان آنهویی واقع شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. برای پیاده روی شش ساعته بسوی قله نیلوفر آبی به ارتفاع یک هزار ۸۶۴ متر باید از روی راه‌پله‌ای با ۶۰ هزار پله عبور کرد.