ده سایت پر بیننده اینترنت در جهان

در این گزارش، به طور اجمالی به معرفی ۱۰ سایت پر بیننده اینترنت می پردازیم که روزانه میزبان ده ها میلیون کاربر اینترنت از سراسر جهان هستند. آشنایی با این پرتال ها، استفاده بهتر شما از فضای وب را سبب می شود.

 

رتبه اول پر بیننده ترین سایت اینترنت از آن گوگل دات کام است. از نظر خیلی ها، موتور جست و جوی پر مخاطب و معروف گوگل، برابر با اینترنت است. گوگل، تنها یک موتور جست و جو نیست و صدها سرویس از گوگل مپ گرفته تا خدمات بازاریابی و خرید و فروش را در عرصه های مختلف به طور روزانه در اختیار ده ها میلیون کاربر خود از سراسر جهان قرار می دهد. ارزش این برند، اکنون ده ها میلیارددلار است.

 

 

رتبه دوم پر بیننده ترین و پر مخاطب ترین سایت اینترنت امروزه در اختیار شبکه اجتماعی آقای مارک زاکربری، جوان فارغ التحصیل آمریکایی است. این سایت، امروزه بیش از یک میلیارد کاربر را درخود ثبت کرده است و تنها از طریق آگهی درامد دارد و خلاقیت نوینی را در عرصه تعاملات کاربران در فضای وب ایچاد کرده است.

 

سومین سایت پر بیننده اینترنت است که روزانه میلیون ها کاربر از سراسر جهان از ان استفاده می کنند. یوتیوب برای اشتراک گذاری فایل های ویدئویی راه اندازی شد و مالک آن آقای استیو چن، شاید تصور نمی کرد ، پرتالی که راه اندازی کرد ، توسط گوگل به ارزش ۱٫۶ میلیارد دلار در نوامبر ۲۰۰۶خریداری شود. 

 

 

  چهارمین سایت پر مخاطب دنیای صفر و یک، موتور جست و جوی ساده ای که توسط جری یانگ و دیوید فیلو در زانویه ۱۹۹۴ در آمریکا راه اندازی شد، و امروزه صدها سرویس مختلف را به صدها میلیون کاربر روزانه خود در سراسر جهان ارائه می کند و مشهورترین سرویس آن، یاهو میل و یا هو مسنجر می باشد. سال گذشته این پرتال، ۴٫۶ میلیارد دلار درآمد داشته است.

 

پنجمین سایت پر بازدید فضای وب، بایدو است. بایدو، یک پرتال ارائه دهنده خدمات در فضای وب برای چینی ها می باشد که در سال ۲۰۰۰ راه اندازی شد و روزانه به صدها میلیون کاربر چینی در سراسر جهان خدمات می دهد و ۴۰۵۰۰ کارمند در اختیار دارد و یکی از گسترده ترین کارآفرینی های دیجیتال دنیا را تجربه می کند.

 

آمازون، که در واقع جنگلی از کتاب ها را برای مخاطبانش فهرست کرده بود، امروزه محصولات و خدمات مختلفی را عرضه کرده است و کسب و کار آقای جف بزوس، امروزه با میلیون ها مخاطب روزانه، در فهرست ده پرتال پر بیینده و معروف فضای وب قرار گرفته است.

 

 

ویکی پدیا را اکثر کاربران وب می شناسند. پرتالی برای دریافت اطلاعات عمومی درباره هر چیزی که فکر میکنید. هفتمین پرتال پر بیننده اینترنت بر خلاف دیگر سایتهای پر بازدید، درامد خاصی ندارد. پرتالی که در سال ۲۰۰۵ میلادی راه اندازی شد، انقلابی را در عرصه تبادل اطلاعات و ارتقای سطح اطلاعات عمومی کاربران وب ایجاد کرد. دائره المعارف رایگان وب، اگر چه با انتقادات علمی فراوانی رو به رو است، اما به هر حال در فهرست ده سایت اول اینترنت است. ۱۹ میلیون نفر در توسعه ویکی پدیا فعال هستند که از این تعداد، ۶۹ هزار نفر ادیتور متخصص در عرصه های گوناگون می باشند.

 

نهمین سایت پر بیننده اینترنت، توییتر نام دارد که یک شبکه اجتماعی متنی است و شما میتوانید تعداد اندکی از کلمات را در اختیار مخاطبان قرار دهید. این کسب و کار جدید، به سرعت در فضای مجازی با استقبال مخاطبانش رو به شد.

 

کیو کیو دات کام، سرویس های مختلفی از جمله پیام رسان، خدمات وبلاگ نویسی بازی و موسیقی را برای کاربران چینی ارائه می کند. این سایت را معروف ترین سایت خدمات عمومی در میان کاربران چینی می دانند.