خبر ساز ترین چهره های سال ۲۰۲۰

 

کاملا هریس / معاون سال

کاملا هریس، نماینده حزب دموکرات از کالیفرنیا، متولد اوکلند در این ایالت است. کاملا هریس به عنوان اولین زن و اولین آمریکایی سیاه‌پوست و آسیایی‌تبار است که معاون رییس‌جمهور این کشور شد.

کاملا هریس نه به خاطر برنامه‌های سیاسی‌اش، بلکه بیشتر به دلیل ریشه خانوادگی‌اش و فعالیت‌هایش برای عدالت اجتماعی، چه در پست‌های قضایی و چه در سنای آمریکا، شناخته شده است.

 

 

 

کاشفان واکسن کرونا/ نجات دهندگان سال

اوزلم توره چی و اوگور شاهین، این دو محقق امروز به ناجیان زمین مشهورشده‌اند. ناجیانی که قراراست پس از چندین ماه همه‌گیری کرونا، اندک اندک جهان را از این کابوس رها کنند.

البته به گفته مدیرعامل شرکت بایون‌تِک این زوج و تیم آن‌ها بدون همکاری با غول دارویی آمریکا، فایزر، شاید به این زودی‌ها نمی‌توانستند، این واکسن را تولیدکند.

 

 

 

دونالد ترامپ / بازنده سال

دونالد ترامپ پیش از آنکه رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده شود، یکی از میلیاردرهای مشهور و پر سرو صدای آمریکا بود.

بدترین کابوس برای شخصیت خودشیفته دونالد ترامپ اتفاق افتاد، در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد و تبدیل به رئیس جمهور تک دوره ای شد.

 

 

مارادونا / اسطوره سال

دیگو آرماندو مارادونا که به باور برخی‌ها بهترین فوتبال تاریخ محسوب می‌شود. ستاره پیشین تیم ملی آرژانتین و باشگاه ناپولی و بارسلونا در نظرسنجی‌های معتبر فیفا، در قرن بیستم همواره در جایگاه اول و یا پس از پله، در جای دوم قرار می‌گرفت.

مارادونا در ۹۱ بازی ملی ۳۴ گل برای آرژانتین زد، اما یک بازی ملی، مارادونا را در اوج دوران بازی اش تبدیل به اسطوره‌ای جهانی کرد: انگلستان و آرژانتین، یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶در این بازی حساس مارادونا گلی را با دست به ثمر رساند و کمک کرد تا تیم ملی آرژانتین به نیمه نهایی رفته و قهرمان جام جهانی شود. او بعدا گفت که این گل «کمی به لطف سر ماردونا و کمی به لطف دست خدا» زده شد. مارادونا سه هفته پس از تولد ۶۰ سالگی‌اش در اثرسکته قلبی درگذشت.

 

 

جو بایدن/ برنده سال

جو بایدن، نماینده حزب دموکرات در پنجاه‌ونهمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به‌عنوان چهل‌وششمین رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شد.

بایدن، سیاست‌مدار کهنه‌کار آمریکایی، بالأخره توانست پس از ۳۳سال از آغاز رسمی جاه‌طلبی‌های خود برای کسب مقام ریاست‌جمهوری آمریکا و ۵۰سال تجربه در دنیای سیاست، به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده به کاخ سفید راه یابد.

 

کوبی برایانت / قهرمان سال

کوبی برایانت که پنج بار قهرمان لیگ ملی بسکتبال آمریکا ان‌بی‌ای شده بود، تمام دوران حرفه‌ای‌اش را در تیم لس‌آنجلس لیکرز گذراند و یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ بسکتبال جهان بود.

او به دلیل «۹۹ درصد دقت در ضربات در سریع‌ترین زمان ممکن» به «مامبای سیاه» معروف بود. کوبی بین برایانت در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ به دلیل سقوط هواپیما درگذشت. برایانت در ۱۳ آوریل سال ۲۰۱۶ از دنیای حرفه‌ای بسکتبال خداحافظی کرد؛ او در آخرین بازی خود با یوتا جاز ۶۰ امتیاز آورد.