مایکروسافت اعلام کرد در روزهای اخیر حملات متعددی از سمت هکرهای روسیه و کره شمالی به شرکت‌های تحقیق کننده کرونا صورت گرفته که برخی از آنها نیز موفقیت آمیز بودند.

مایکروسافت اعلام کرده است حدود ۷ شرکت داروسازی و تحقیقاتی که مربوط به ساخت واکسن کرونا بودند از طرف هکر های تحت حمایت روسیه و کره شمالی مورد حمله قرار گرفتند. این شرکتها عمدتاً وظیفه تحقیق در مورد واکسن، کارآزمایی‌های بالینی و همچنین تولید کیت را برعهده داشتند.

این شرکتها تحت حمایت مالی دولت های کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا، فرانسه، هندوستان و کره‌جنوبی قرار داشتند. یکی از این گروه‌های هکری Strontium نام داشته که توسط دولت روسیه پشتیبانی می شود. این گروه با استفاده از روش حملات اسپری کردن پسورد و بروت فورس حملات زیادی را به سمت سرور های قربانی با هدف دریافت نام کاربری و پسورد انجام داده است. گروه های دیگری به نام Zinc و Cerium نیز در این حملات وجود داشتند که توسط دولت کره شمالی پشتیبانی می‌شوند.

روش های آنها برای حمله نیز استفاده از پیشنهاد شغلی جعلی و یا جعل هویت کاربران سازمان بهداشت جهانی بوده است. بسیاری از حملات با کمک سپرهای امنیتی برنامه‌های مایکروسافت مسدود شدند. همچنین سه سازمان دولتی در آمریکا اعلام کرده بودند که صدها بیمارستان در این کشور مورد حمله باج افزارهای جاسوسی روسیه قرار گرفتند. علاوه بر آن مایکروسافت نیز اعلام کرد بیمارستان های مربوط به جمهوری چک، فرانسه، اسپانیا، تایلند و ایالات متحده نیز از جمله اهداف حملات سایبری بودند.