جاذبه های طبیعی کشور ژاپن

گرداب های ناروتو Naruto

 

جزیره شیکوکو Shikoku از نمونه جاهای دیدنی ژاپن در بین جزیره های اصلی ژاپن، کوچک ترین و کم بازدید ترین آنها به شمار می رود و همین باعث شده است یک مکان عالی برای پنهان کردن یک جاذبه گردشگری ژاپن که عجیب و غافلگیر کننده هم باشد. البته، گرداب های ناروتو Naruto در فضای باز و در معرض دید عموم هستند؛ اما برای دیدن آنها می بایست به آنها خیلی نزدیک شوید. به این صورت که سوار یک قایق و مشرف به آنها باشید. در سفر به ژاپن این کار به نظر ترسناک می آید؛ زیرا گردش آب روی دریا قایق شما را در مسیر گردباد به حرکت در می آورد؛ اما خیالتان راحت باشد که این مسئله اصلا خطری برای شما ایجاد نمی کند.

 

 

پنج دریاچه فوجی «Fuji Five Lakes» ژاپن

این دریاچه‌های‌ گروهی را می توانید در پای کوه مشهور فوجی بیابید. نکته‌ی جالب نحوه‌ی تشکیل این دریاچه‌ها است که بر اثر فوران آتشفشان بزرگ به وجود آمده‌اند. در بهار با رویش خزه‌های‌ صورتی رنگی به نام شیبازاکورا در تمام این ناحیه چشم انداز بسیار زیبایی پدید می آید که نباید از دست داد.

 

 

آبشار ناچی «Nachi Falls» ژاپن

ارتفاع بلندترینریزشگاه آبشار ناچی به ۱۳۳ متر میرسد، از این رو مرتفع‌ترین آبشار کشور ژاپن به شمار میرود.

ین آبشار از روی یک صخره‌ی سنگی پایین می‌ریزد. معبد بودایی Seiganto-ji که در نزدیکی آبشار قرار دارد و چشم انداز زیبایی را ارایه می کند یکی از مواردی به شمار می رود که جذابیت این مکان را دو چندان میکند.

 

 

کوه یاری «Mount Yari» ژاپن

 

کوه یاری ۳۱۸۰ متری یاری در رشته کوه‌های‌ شمالی کیتا قرار دارد. کوه یاری یکی از معروفترین و همچنین زیباترین جاذبه‌های‌ طبیعی ژاپن به شمار می رود.

این کوه و طبیعت زیبای اطرافش در بین بک پکر‌هایی که چالش پیمودن مسیر ۴۰ کیلومتری برای رسیدن به قله را می‌پذیرند «بک پکرها افرادی هستند که اغلب در سفرند و تنها با یک کوله پشتی و کم‌ترین هزینه سفر میکنند» از محبوبیت زیادی برخوردار است.

توکیو ژاپن

توکیو، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ژاپن است. طبق معمول از توکیو با عنوان شهر معمولی یاد می شود؛ اما توکیو یک کلان‌شهر با ویژگی‌های‌ بسیار منحصربه‌فرد و خاص است. جمعیت این شهر ۳۷٫۸ میلیون نفر و مساحت آن ۲,۱۸۷ کیلومتر مربع است. معماری توکیو، بدلیل وقوع زمین لرزه‌های‌ گاه و بی‌گاه، ترکیبی از سبک معاصر و نوین است.

گردشگری در ژاپن ؛ معماری توکیو به نحوی طراحی شده که ۳۶ درصد از زمین‌های‌ آنرا پارک‌های‌ ملی تشکیل می دهند. عده ای از پارک‌های‌ مشهور توکیو عبارت هستند از: فوجی هاکون ایزو، اوگاساوارا و چی‌چی‌بو تاما کای. ترکیبی از بهترین رستوران‌ها، کافه‌ها، معابد و مکان‌های‌ دیدنی در توکیو وجوددارد که این شهر رابه مکانی ایده‌آل برای گردشگران تبدیل می کند.

 

 

 

 

جزایر کراما «Kerama Islands» ژاپن

کراما مجموعه‌ای از ۲۲ جزیره در نزدیکی اکیناوا است که بهشتی شگفت انگیز برای تعطیلات به شمار می رود. از این ۲۲ جزیره تنها ۴ جزیره به صورت مسکونی در آمده است، بنابر این فضای زیادی برای سفر های ماجراجویی و گشت و گذار در طبیعت دست نخورده وجوددارد.

سواحلی عالی و حیات دریایی متنوع از جمله مهم ترین جاذبه‌های‌ این مجموعه جزایر به شمار می روند که گردشگران را شیفته‌ی خود میکند. اگر دوست دارید نهنگ گوژپشت را از نزدیک تماشا کنید باید فصل زمستان را برای سفر به کرما برگزینید.