تکنیک های تسلط بر ذهن

کیفیت زندگی بر اساس کیفیت افکارتان تعیین میشود و کیفیت افکارتان بستگی به تسلط شما بر روی کنترل ذهنتان دارد تا اجازه ورود افکار و اطلاعات منفی را به آن ندهید.
در زندگی هیچ اشتباهی وجود ندارد، همه چیز درس است. در زندگی تان، عقب نشینی ها را فرصتی هایی ببینید برای شکوفایی فردی و رشد معنوی تا بتوانید جلوی ورود افکار منفی ناشی از اشتباهات را بگیرید.

 

در این مطلب چند تکنیک برای افزایش قدرت تسلط بر ذهن ارائه می‌شود:

 

قلب گل رز

همه آنچه برای انجام این تکنیک نیاز دارید یک گل رز ساده و یک مکان ساکت است. محیط های طبیعی بهترین مکان هستند، ولی اتاق ساکت هم کفایت می‌کند. شروع کن به خیره شدن وسط گل رز، به قلب آن. گل رز شباهت زیادی به زندگی دارد:خارهای را که در مسیرت میبینی، اما اگر به رویاهایت ایمان و اعتقاد داشته باشی، بالاخره از خارها عبور میکنی و به شکوه گل می رسی. به خیره شدن به گل ادامه بده به رنگ، بافت و طرح آن توجه کن. از رایحه اش لذت ببر و فقط به این شی شگفت انگیزی فکر کن که مقابلت قرار دارد. در ابتدا فکرهای دیگری وارد ذهنت می‌شود و حواست را از قلب گل رز پرت می‌کند. اما نباید نگران بشی سریع پیشرفت میکنی، به راحتی توجهت را به گل رز برگردان و به مدت ۲۱ روز این تکنیک را انجام دهید این تمرین چهار هزار سال قدمت دارد و  قلب گل رز نامیده می شود.

 

تفکر متضاد

تکنیک فوق العاده خوب دیگری که برای رهایی ذهن از شر نگرانی و سایر افکار منفی است.
ذهن در هر لحظه، فقط به یک چیز می‌تواند فکر کند. وقتی یک فکر منفی ناخواسته نقطه اصلی ذهنت را اشغال می‌کند، فورا آنرا با یک فکر روحیه بخش جایگزین کن.

 

راز دریاچه

نام این تکنیک راز دریاچه است ولی نیازی به وجود دریاچه برای انجام این تکنیک نیست. می‌توان آنرا در اتاق نشیمن یا دفتر کارت نیز انجام دهی. در مکانی ساکت، چشمانت را ببند و چند نفس عمیق بکش بعد از دو تا سه دقیقه احساس راحتی میکنی، بعد شروع کن به ایجاد تصاویر ذهنی از آنچه میخواهی باشی، از آنچه می خواهی داشته باشی و از آنچه در زندگی میخواهی بدست بیاری، جادوی تصویرسازی در بسیار از موقعیت ها کاربرد دارد.