نام: محسن چاوشی حسینی
تولد: ۸ مرداد ۱۳۵۸
محل تولد: خرمشهر
لقب: آقای خاص
نوع فعالیت: خواننده، آهنگساز، تنظیم کننده، ترانه سرا
سال های فعالیت: ۱۳۸۲ تا کنون
سبک ها: پاپ، راک، الکترونیک، ترنس، رگی و…
قد: ۱۸۵ سانتیمتر
همسر: اسپاکو یوسفی
فرزندان: زانکو چاوشی

 

محسن چاوشی اصالتی کرد تبار دارد ولی بخاطر شغل پدرش که کارمند شرکت نفت خرمشهر بود به آنجا مهاجرت کردند و محسن در خرمشهر متولد شد. او فرزند پنجم خانواده است و سه برادر و دو خواهر دارد.

 

بعد از اشغال خرمشهر در زمان جنگ، محسن چاوشی در سن ۴ سالگی به همراه خانواده اش به شهرهای کرمانشاه و مشهد مهاجرت کردند وی تا سن ۱۴ سالگی در این شهر زندگی کرد و پس از آن به تهران آمد.

محسن چاوشی پس از دریافت دیپلم حسابداری و اتمام دوره سربازی،فعالیت حرفه ای خود را در زمینه موسیقی در سال ۱۳۸۲ با آلبوم نفرین آغاز کرد و پس از اخذ مجوز در سال ۱۳۸۷ آلبوم یه شاخه نیلوفر را منتشر کرد.

 

از وی تا کنون بیش از ۱۵۰ ترانه شنیده شده است که شامل ۱۱ آلبوم و نیز چندین تک آهنگ است. محسن چاوشی همچنین آهنگسازی و خوانندگی ترانه های فیلم سنتوری از ساخته های داریوش مهرجویی را نیز انجام داده است.

 

در هفتمین دورهٔ جشنوارهٔ بین المللی «کرافیلم» در کراچی، پاکستان جایزه بهترین موسیقی متن فیلم به محسن چاوشی و اردوان کامکار برای فیلم سنتوری رسید.

در جشنوارهٔ «حافظ»، جایزهٔ بهترین موسیقی متن فیلم به محسن چاوشی برای فیلم سنتوری رسید.

در نخستین جشنواره سالانه موسیقی ما، در بخش مردمی، جوایز بهترین آهنگسازی پاپ، بهترین آلبوم پاپ (من خود آن سیزدهم)، بهترین ترانهٔ پاپ (غلط کردم غلط)، بهترین کاور آلبوم (کاور آلبوم من خود آن سیزدهم) و بهترین تیتراژ (واسه آبروی مردمت بجنگ، به همراهی فرزاد فرزین)، به محسن چاوشی تعلق گرفت.

برندهٔ تندیس بهترین قطعهٔ پاپ خارج از آلبوم موسیقی (برای قطعه «چشمهٔ طوسی»)، بخش کارشناسی، از سومین جشنوارهٔ سالانهٔ موسیقی ما در سال ۱۳۹۳

در اختتامیه سی و دومین «جشنواره موسیقی فجر» جایزه باربد بهترین آلبوم موسیقی پاپ به آلبوم «امیر بی گزند» محسن چاوشی تعلق گرفت.
تجلیل در چهاردهمین دوره همایش مولانا

 

اسپاکو یوسفی همر محسن چاوشی خواننده معروف ایرانی به دلیل داشتن نام خاصی که دارد همیشه در مورد اصالت وی و اینکه او اهل کجاست سوال هایی وجود داشت.

 

برای تمامی قومهای ایرانی احترام بسیار قائل هستم ، ولی محض اطلاع من ایرانی و از قوم با اصالت بختیاری و آریایی هستم و به جرأت میگم که یکی از افتخاراتم هست، درود بر تمامی قومهای خوب و فهیم وطنم قوم هایی که شعور احترام گذاشتن به دیگر اقوام را داشته باشند . برای کسانی که بارها پرسیده بودن من کجایی هستم….