افزایش هورمون عشق

۲٫ منیزیم:
منیزیم ماده‌ی معدنی مهمی است که در بیش از ۳۰۰ واکنش زیست‌شیمیایی بدن نقش دارد و برای عملکرد صحیح سیستم عصبی و فعالیت انتقال ‌دهنده‌های عصبی ضروری است. اما متأسفانه کمبود این ماده‌ی معدنی شیوع بالایی دارد. پژوهشگران دریافته‌اند که گیرنده‌ی اکسی‌ توسین برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارد و منیزیم شدت عمل اکسی توسین در محل گیرنده‌ها را افزایش می‌دهد.
برای جلوگیری از کمبود منیزیم باید مصرف منظم مواد غذایی منیزیم‌دار را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان قرار دهید. اسفناج، برگ چغندر، تخم کدو حلوایی، بادام درختی، آووکادو، شکلات تلخ و موز ازجمله منابع خوب منیزیم به‌شمار می‌روند. علاوه‌بر اینها حمام نمک اِپسوم (سولفات منیزیم) هم می‌تواند سطح منیزیم را افزایش دهد. مکمل منیزیم نیز راهکار دیگری برای تأمین منیزیم بدن است.

۳. ویتامین C:
مصرف کافی ویتامین C یکی دیگر از راهکارهای طبیعی افزایش سطح اکسی‌ توسین در بدن است. می‌دانیم که ویتامین C به تولید اکسی‌ توسین کمک می‌کند و سنتز اکسی‌ توسین به وجود ویتامین C بستگی دارد. نتایج پژوهشی در این زمینه نشان داده است که ویتامین C موجب تحریک ترشح اکسی توسین می‌شود. پژوهش دیگری نیز نشان داده است که مصرف دوز بالای مکمل‌های ویتامین C موجب افزایش آزادسازی اکسی‌ توسین می‌شود و درنتیجه دفعات مقاربت جنسی را افزایش می‌دهد و به بهبود خُلق‌و‌خو و کاهش استرس می‌انجامد.
ویتامین C در میوه‌ها و سبزیجاتی مانند فلفل سبز، مرکبات، گوجه فرنگی، گل کلم، کلم بروکسل، بروکلی و کلم پیچ به‌فراوانی یافت میشود

ادامه دارد،.