بهتر است استفاده از ضد‌آفتاب را مانند مسواک زدن از سنین کودکی به کودکان آموزش دهیم تا پوستی سالم داشته باشند تا بتوانیم تا حد زیادی از ایجاد لک‌ها پیشگیری کنیم !

اولین نکته ای که باید هنگام خرید ضدآفتاب برای بچه ها به آن توجه داشته باشید، این است که محصول مناسب پوست کودکان برای آنها بخرید.
آیا می دانید آفتاب سوختگی در دوران کودکی، خطر ابتلا به بدترین نوع سرطان پوست یا همان ملانوما در بزرگسالی را ۲ برابر می کند؟ محققان آمریکایی به تمام والدین توصیه می کنند برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست در کودکان، استفاده از کرم های ضدآفتاب برای آنها را پشت گوش نیندازند. استفاده از کرم ضدآفتاب در سنین کودکی، جلوی ابتلا به چین وچروک و خطرهای ناشی از آفتاب سوختگی در دوران بزرگسالی را هم می گیرد. اما برای این منظور باید شیوه استفاده از این ابزار محافظتی را نیز به کودک آموزش داد و روش های جلوگیری از آفتاب سوختگی را به او آموخت و گوشزد کرد. از آنجا که معمولا بچه ها در فصل های گرم تر سال، لباس های بازتری می پوشند و پوستشان با وسعت بیشتری در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار می گیرد، بهتر است تمام صورت (جز اطراف چشم ها)، پشت زانوها، گوش ها و گردن آنها را ضدآفتاب بزنید. ضدآفتاب بچه ها را باید حدود ۳۰ -۱۵ دقیقه پیش از خروج آنها از منزل بزنید و هر ۲ ساعت یکبار هم آن را تمدید کنید. اگر فرزندتان قصد شنا در استخرهای روباز را دارد، باید هر ۱.۵ ساعت، ضدآفتاب را تمدید و از ضدآفتاب های مقاوم در برابر آب استفاده کنید. به فرزندان بالای ۶ سال خود هم نحوه استفاده از ضدآفتاب را آموزش دهید تا بتوانند هنگام ورزش و بازی، خودشان ضدآفتاب را تمدید کنند. به بچه ها بگویید امکان آسیب دیدن پوست نازک و حساس آنها در برابر نور آفتاب، بیشتر از بزرگسالان است و باید برای حفاظت از پوست خود، استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنند.