شرکت اپل به دلیل تبلیغات مغایر با واقعیت در مورد میزان مقاومت گوشی های آیفون و ضد آب بودن آن ها ۱۲ میلیون دلار جریمه شد.

سازمان نظارت بر بازار و رقابت ایتالیا AGCM اعلام کرد اطلاعات اعلام شده شرکت اپل در مورد ضد آب بودن گوشی های ساخته شده این شرکت ساختگی بوده و تبلیغات این شرکت در مورد زمان قرارگیری گوشی ها در آب و آسیب آنها جنبه تبلیغاتی داشته و باعث گمراه شدن کاربران می شود.

به نظر می رسد ادعای اپل در مورد ضد آب بودن گوشی های آیفون تنها در مورد محیط آزمایشگاهی صادق است و در بیرون از این محیط چنین ادعایی درست نیست. AGCM می‌گوید: ضمانتنامه اپل نیز نمی‌تواند به کاربرانی که دچار خسارت شده اند کمکی کند. در تبلیغات اپل مشاهده میشود که گوشی های اپل از آیفون ۸ تا ۱۱ قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب را داشته و می تواند ۳۰ دقیقه زیر آب باقی بماند، بدون اینکه آسیبی ببینند.

سازمان AGCM اعلام داشته کلیه ادعاهای اپل تنها در محیط آزمایشگاهی و در مورد آب های راکد درست بوده و گوشی های آیفون ممکن است در محیط های دیگر قابل نفوذ باشند. علت اصلی جریمه ۱۲ میلیون دلاری این سازمان نیز گمراه کردن کاربران با تبلیغات اپل در مورد ضد آب بودن گوشی های آیفون و همچنین گارانتی محصولات است. هنوز اپل نسبت به این گزارش پاسخی منتشر نکرده است.