ریوردیل

یک سریال تلویزیونی آمریکایی است. ژانر این سریال درام نوجوان ،معمایی و جنایی است.این مجموعه برای شبکه سی‌دابلیو ساخته شده بود.فیلمبرداری این سریال در بریتیش کلمبیا ونکوور انجام می‌شود.

 

سریال Riverdale

 

فصل اول و دوم این سریال در سال ٢٠١٧ و ٢٠١٨ از شبکه سی دابلیو پخش شد.قسمت ٢١ فصل دوم با نمره ٩٫١ بیشترین نمره را در میان تمامی قسمت‌ها دارد.فصل سوم این سریال در تاریخ ١٠ اکتبر ٢٠١٨ پخش و در ١۵ مهٔ ٢٠١٩ به اتمام رسید.فصل چهارم این سریال از ٩ اکتبر ٢٠١٩ (١٧ مهر ٩٨) آغاز به پخش کرد و در تاریخ ۶ مهٔ ۲۰۲۰ (۱۷ اردیبهشت ٩٩) به اتمام رسید.فصل پنجم این سریال در تاریخ ۲۱ ژانویه (۱ بهمن ۹۹) به پخش میرسد.

 

Riverdale' Suspends Production Due To Coronavirus Concerns – Deadline

 

خلاصه داستان

شخصیت اصلی سریال ریوردیل (Riverdale) نیز آرچی اندروز است که در شهر کوچکی به نام ریوردیل زندگی می‌کند. ریوردیل شهر کوچک و زیبایی است که ظاهر بسیار آرامی دارد. آرچی و دوستانش، همانند بقیه نوجوانان، درگیر مسائل عاطفی، مدرسه و خانواده هستند. آرچی نوجوانی دبیرستانی است که فوتبال بازی می‌کند و علاقه زیادی به موسیقی دارد. بهترین دوستان او جاگهد جونز و بتی کوپر هستند. بتی دختر باهوشی است که مدت زیادی است به آرچی علاقه دارد. پس از مدتی ورونیکا لاج نیز به این گروه دوستی می‌پیوندد.

 

سریال ریوردیل

 

پس از مرگ یکی از دوقلوهای محبوب و ثروتمند، به نام جیسون بلاسم، در روز ۴ جولای، جستجو برای یافتن قاتل او آغاز می‌شود. این حادثه شهر را به آشوب می‌کشد و ماجراها آغاز می‌شوند. آرچی و دوستانش درگیر رازهای تاریک ریوردیل و گذشته مرموز این شهر می‌شوند. ظاهرا این شهر کوچک، با این ظاهر عالی و فانتزی، روی پنهانی دارد که بسیار تاریک و مرموز است.

 

این سریال نمره ۶٫۹ از ۱۰ از سوی بینندگان و کاربران IMDb و ۶۸ از ۱۰۰ از سوی منتقدین در وبسایت متاکریتیک براساس ۳۸ نقد را به دست آورده است.

 

In Defence of Riverdale | Redbrick TV

 

بازیگران

کی جی آپا در نقش آرچی اندروز

تریلر سریال Riverdale

بازیگر، خواننده و موسیقیدان ۲۳ ساله نیوزیلندی است. کی جی در ۱۷ ژوئن ۱۹۹۷ برابر با ۲۷ خرداد ۱۳۷۶ در اوکلند به دنیا آمد.او در فیلم‌هایی چون The Hate Unbelievable Give محصول سال ۲۰۱۸، فیلم The Last Summer محصول سال ۲۰۱۹ و فیلم I Still Believe محصول سال ۲۰۲۰ نیز بازی کرده است.

 

لیلی راینهارت در نقش بتی کوپر

داستان سریال Riverdale

بازیگر و نویسنده ۲۴ ساله آمریکایی است. او بازیگری را از سال ۲۰۱۰ با حضور در فیلم کوتاه For Today آغاز کرد. بازی در نقش بتی کوپر در سریال Riverdale محصول سال ۲۰۱۷ تا کنون و نقش آنابل در فیلم Hustlers محصول سال ۲۰۱۹ او را به شهرت رساند.

 

کول اسپراوس در نقش جاگهد جونز

بررسی سریال Riverdale

بازیگر ۲۸ ساله آمریکایی است که با نقش کُدی مارتین در سریال The Suite Life of Zack & Cody شناخته می‌شود. کول و برادر دوقلواش دیلن، در ۴ آگوست ۱۹۹۲ (۱۳ مرداد ۱۳۷۱) در ایتالیا به دنیا آمدند. این دو بازیگری را از ۸ ماهگی، در سال ۱۹۹۳ آغاز کردند.بازی در نقش بن پسر راس گلر در سریال Friends اولین تجربه بازیگری مستقل کول بود.

 

کامیلا مندس در نقش ورونیکا لاج

نمرات منتقدین به سریال Riverdale

بازیگر و خواننده ۲۶ ساله آمریکایی است. کامیلا در ۲۹ ژوئن ۱۹۹۴ برابر با ۸ تیر ۱۳۷۳ در ویرجینیا به دنیا آمد.بازی در نقش ورونیکا لاج در سریال Riverdale برای او ۵ نامزدی و ۱ برد در جشنواره‌های مختلف را به ارمغان آورد.