امیر عابدزاده که تابستان ۲۰۲۱ از ماریتیموی پرتغال جدا و به تیم دسته دومی پونفرادینا در اسپانیا پیوست، در این تیم عملکرد خیلی خوبی را از خود به نمایش گذاشته و دروازه‌بان اصلی این تیم به شمار می‌رود. او در تازه‌ترین اظهارنظر خود در خصوص وضعیتش در این تیم و صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صحبت کرد.

عابدزاده ۲۸ ساله  با حضور در کنفرانس خبری باشگاه پونفرادینا گفت: همیشه رؤیای بازی در لیگ اسپانیا را داشتم. وقتی از پونفرادینا پیشنهاد دریافت کردم، لحظه‌ای تردید نکردم. ما تیمی بسیار متحد داریم، انگیزه بالایی برای صدمین سالگرد تأسیس باشگاه داریم و همه اینها عواملی برای رسیدن به اهداف‌مان است. واقعاً منطقه ال‌بیرسو را دوست دارم. واقعاً طبیعت اینجا را دوست دارم و از  بودن در اینجا می‌توانم لذت ببرم. احساس می‌‌کنم که هواداران چقدر دوستم دارند.

دروازه‌بان ایرانی پونفرادینا که در دو بازی اخیر تیم ملی ایران مقابل تیم‌های عراق و امارات در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا در درون دروازه تیم ملی ایستاد و با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی هم تأثیرگذار بود، در این باره اظهار داشت: بسیار سپاسگزارم که فرصت بازی برای تیم ملی کشورم به من داده شد. این باعث افتخارم است. این خیلی خوب بود که دیدم مردم کشورم و خانواده‌ام برای راهیابی تیم ملی به جام جهانی جشن می‌گیرند.

عابدزاده که تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۳ با باشگاه پونفرادینا قرارداد دارد و این فصل در ۲۱ بازی در درون دروازه این تیم اسپانیایی قرار گرفته، صحبت‌های خود را اینطور به پایان برد: از کاری که با تیم در فصل جاری در حال انجامش هستیم، خوشحالم. باید هر روز سخت تلاش کنیم و می‌خواهم تا جای ممکن به تیم کمک کنم.

پونفرادینا در حال حاضر با ۴۱ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی لیگ دسته دوم اسپانیا است و شانس صعود به لالیگا را دارد.