درآغوش گرفتن کسانی که دوستشان داریم ، باعث آزاد شدن اکسی توسین شده که استرس را کاهش میدهد و متعاقب آن فشارخون را کاهش میدهد
برای تقویت قلب حرکت و تکاپو داشته باشید . نشستن طولانی مدت باعث افزایش بیماریهای قلبی میشود
مصرف روزانه شکلات سیاه یا تلخ میتواند در بهبود عملکرد قلب موثر باشد ، ولی در مصرف آن زیاده روی نکنید و اگر ضربان قلب نامنظم دارید از مواد غذایی حاوی کافئین میتوانید بهره بگیرید .
تا میتوانید بخندید ….
خندیدن باعث گشادتر شدن عروق خونی شده و با افزایش جریان خون باعث کاهش فشار خون میشود
مصرف گوشت را به حداقل برسانید تا قلبی سالم داشته باشید
قرار گرفتن در محیط پر سر و صدا و نیز در معرض صدای ترافیک خیابان بودن ، باعث افزایش حملات قلبی میشود . تا میتوانید در بهینه سازی محیط زندگی از لحاظ پنجره های ضد صدا کوشا باشید و از فضای آرام خارج از شهرها حتما استفاده کنید
وقتی خوب میخوابید ، از فعالیت شدید قلب میکاهید .
با داشتن خواب نامناسب ، مقاومت به انسولین را در بدن تان افزایش میدهید که این افزایش از عوامل خطر بیماریهای قلبی است

انجام فعالیت های جسمی ،
کنترل وزن ،
ورزش کردن
ترک سیگار
میتواند در داشتن قلب سالم به شما کمک کند .
بصورت روزانه ورزش و پیاده روی را در برنامه خود بگنجانید و با حذف دخانیات قلبی سالم را برای خود حفظ کنید