بهره‌برداری تجاری از فرصت‌ها

مین آن در پیگیری و بررسی پتانسیل کسب‌وکارهای مختلف، از تخصص و تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. او فرمول و قواعد خاصی را تنظیم کرده که با استفاده از آن‌ها، دقیقاً متوجه می‌شود آیا سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکار پیشنهادی، به نفع راکوتن خواهد بود یا خیر. او مهم‌ترین فاکتور اولویت‌های خود را این‌گونه توصیف می‌کند:

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که آیا یک کسب‌وکار، از مزیت اطلاعات نامتقارن برخوردار است؟ روابط واقعی خریدوفروش این شرکت چگونه است؟ به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید محصولی تولید کنید که یکی از مواد تولیدی آن پلاستیک است و اتفاقاً پدرتان صادرکننده‌ی پلاستیک خام به مالزی است، کاملاً منطقی است که تصمیم بگیرید کسب‌وکارتان را در مالزی راه‌اندازی کنید.

درحالی‌که راکوتن ونچرز پیش‌ازاین به صنایع خاصی نظیر هوش مصنوعی، تکنولوژی‌های تبلیغاتی و فرمت‌های انتقال داده گرایش بیشتری داشت، حالا مین آن معتقد است یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این شرکت وی‌سی، پذیرا بودن فرصت‌ها و حرکات خاص بازار است. او می‌گوید اگر شرکتی از مدل کسب‌وکار خوبی برخوردار باشد، حتماً سرمایه‌گذاران را به خود جذب می‌کند. اما درعین‌حال اشاره می‌کند که در حوزه‌ی هوش مصنوعی (یعنی حوزه‌ی موردعلاقه‌ی او) بسیاری از شرکت‌ها این عنصر مهم را از دست می‌دهند. او می‌گوید:

وقتی به شرکت‌هایی نگاه می‌کنیم که قرار است نسل بعدی تکنولوژی‌های هوش مصنوعی را، بخصوص در چشم‌اندازهای کامپیوتری تولید کنند، می‌بینیم که اغلب آن‌ها هیچ مدل کسب‌وکار درست و مناسبی ندارند. بیشتر شرکت‌های هوش مصنوعی، به‌واسطه‌ی نیروی مهندسین خود سطح کیفیت کار خود را بالا نگه می‌دارند، اما با توجه به هزینه‌های بالای این عرصه، نمی‌توانند مدل سودآوری را توسعه دهند. سرمایه‌گذاران انتظار دارند کسب‌وکارهای جدید، ایده‌ای برای بازدهی سرمایه‌ی آنان داشته باشند و نشان دهند که می‌توانند به‌خوبی مقیاس‌پذیر شوند.