سالاد مدیترانه‌ای تن ماهی، پیش غذایی با میزان چربی پایین و رژیمی است. این سالاد را می‌توان باتوجه به تن ماهی و سبزیجات فراوانی که در خود دارد به‌عنوان وعده غذای اصلی نیز سرو کرد. مواد لازم سالاد تن ماهی: (برای ۴ تا ۶ نفر) تن ماهی ۱ عدد سیب زمینی آبپز متوسط ۴ عدد […]

سالاد مدیترانه‌ای تن ماهی، پیش غذایی با میزان چربی پایین و رژیمی است. این سالاد را می‌توان باتوجه به تن ماهی و سبزیجات فراوانی که در خود دارد به‌عنوان وعده غذای اصلی نیز سرو کرد.

مواد لازم سالاد تن ماهی:
(برای ۴ تا ۶ نفر)

  • تن ماهی ۱ عدد
  • سیب زمینی آبپز متوسط ۴ عدد
  • ذرت کنسروی ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • خیارشور ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • پیازچه یا پیاز قرمز نگینی خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
  • کلم قرمز خرد شده به مقدار دلخواه
  • کشمش ۱ قاشق غذاخوری (اختیاری)
  • زیتون سیاه یا سبز خرد شده به مقدار دلخواه
  • لوبیا چیتی یا نخود پخته یا کنسروی ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شوید ریز و ساطوری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
  • سس مایونز به مقدار دلخواه
  • آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
  • سس خردل ½ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه‌ سالاد تن ماهی:

مانند هر سالاد دیگری برای تهیه این سالاد نیز باید ابتدا تمام سبزیجات گفته شده را خرد کرده و به همراه تن ماهی که به مدت ۲۰ دقیقه جوشانده شده با یکدیگر مخلوط کنید.

برای خوشمزه تر شدن این سالاد می‌توانید :

مقداری ماکارونی شکل‌دار پخته‌شده را به مواد سالاد اضافه کنید که در این صورت سالاد تن ماهی ایتالیایی خواهید داشت.
مقداری کاهو به این سالاد اضافه کنید که در این صورت سالاد تن ماهی فرانسوی خواهید داشت.
بسته به ذائقه خود سس مایونز، سس خردل، روغن زیتون و آبلیمو را به سالاد اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.
بسته به ذائقه خود تن ماهی بیشتری به سالاد اضافه کنید.