جاستین بیبر مدت‌ها پیش همه فکر می‌کردند که بی آزارترین سلبریتی روی زمین، جاستین بیبر است. این خواننده کانادایی به خاطر آهنگ‌های عاشقانه پاپ، چشمان درشت، چهره معصوم و جذابیت غیرقابل انکارش، مشهور شد. دختران نوجوان و جوان عاشقش هستند و میلیون‌های دلار پول برای خریداری محصولات، آلبوم‌ها و دیدن کنسرت هایش پول خرج می‌کنند. […]

جاستین بیبر

مدت‌ها پیش همه فکر می‌کردند که بی آزارترین سلبریتی روی زمین، جاستین بیبر است. این خواننده کانادایی به خاطر آهنگ‌های عاشقانه پاپ، چشمان درشت، چهره معصوم و جذابیت غیرقابل انکارش، مشهور شد. دختران نوجوان و جوان عاشقش هستند و میلیون‌های دلار پول برای خریداری محصولات، آلبوم‌ها و دیدن کنسرت هایش پول خرج می‌کنند.

در یک کنسرت در اورگون در سال ۲۰۱۰، بیبر شویی روی صحنه اجرا کرد که شامل سوار شدن به یک قایق گندولای فلزی قلبی شکل بزرگ می‌شد و این قایق به سمت جمعیت هل داده می‌شد و بیبر از روی قایق به دریایی از طرفداران دست تکان می‌داد. استیسی بت یکی از طرفداران حاضر در محل بود. استیسی مادر پنج فرزند بود که با دخترش برای دیدن کنسرت بیبر آمده بود.

به گفته بتس، بیبر جمعیت دختران را با دست تکان دادنش به چنان جنونی کشیده بود که جیغ هایشان به سطحی خطرناک رسیده، از سطح فلزی قایق پژواک یافته و موج صوتی حاصل از آن به شنوایی او، آسیب دائمی رساند. وی ادعا می‌کند که از آن موقع وز وز گوش گرفته که موجب وز وز دائمی و ناتوان کننده‌ای در گوش هایش شده است. بتس همچنین ادعای از دست دادن شنوایی و کاهش کیفیت زندگی می‌کند. بتس برای درد و رنجش، درخواست ۹ میلیون دلار خسارت کرده است! البته این شکایت در نهایت در دادگاه رد شد.

اسنوپ داگ

تصور کنید که به کنسرت خواننده محبوب تان رفته اید و می‌خواهید به او نزدیک‌تر شوید، پس روی استیج می‌روید تا او را بغل کنید. از کناره‌های استیج بادیگاردها، گویی منتظر شما بوده اند، به طرف شما حمله کرده و شما را به زمین می‌زنند و مجروح تان می‌کنند.

این داستان درست همان چیزی بود که برای ریچارد مونرو جونیور، یکی از طرفداران اسنوپ داگ، اتفاق افتاد و بادیگارد‌ها با وارد شدن وی به روی صحنه و بغل کردن اسنوپ داگ در وسط کنسرت، به سمت او دویده و او را با خشونت به زمین زده اند. مونرو در این ماجرا بیهوش شده و به خارج از صحنه کشانده می‌شود. پس از آن در پشت صحنه به هوش می‌آید، در حالیکه صورتش ورم و خونریزی کرده است.

مونرو از اسنوپ داگ شکایت کرده و درخواست ۲۲ میلیون خسارت می‌کند، ولی هیئت منصفه تنها ۵۰۰ هزار دلار به او می‌دهد، چون اسنوپ در این ماجرا دستی نداشته است. مونرو پس از چند روز گشتن با اسنوپ در طول مذاکراتش برای رسیدن به توافق، در نهایت گفت که خیلی با اسنوپ صمیمی شده و حتی گفته بود که با دیدن وی در جلسه دادگاه، با وجود همه این شرایط، بسیار خوشحال شده بود.

جسیکا سیمپون

یک سوال از شما داریم: آیا پاپاراتزی‌ها را می‌توان طرفدار محسوب کرد؟ آن‌ها وسواسی شبیه به طرفداران دارند و مانند طرفداران عاشق عکس گرفتن هستند. پس می‌توانیم به آن‌ها طرفدار بگوییم، یکی از آن‌ها در سال ۲۰۱۸ از جسیکا سیمپسون شکایت کرد. وی در بیرون هتل سیمپسون در کمین بود تا اینکه سیمپسون از هتل خارج شد و او چند عکس گرفته و فرار کرد. چند ساعت بعد این عکس در یک وبسایت منتشر شد، که سیمپسون آن را کپی کرده و در اینستاگرامش پست کرد. شاید فکر کنید، چون این عکس از خود سیمپسون بوده، حق داشته این کار را بکند، چون هر چه باشد، این تصویر خودش است!

به گفته این پاپاراتزی و شرکتی که او را استخدام کرده بود، چون این عکس توسط کارمند آن‌ها انداخت شده بود، آن‌ها مالک عکس محسوب شده و در واقع سیمپسون با پست کردن آن در اینستاگرامش، عکس را از آن‌ها دزدیده بود! این شرکت از سیمپسون شکایت کرد و تقاضای جبران خسارت ۲۰ هزار دلاری کرد.

تیلور سویفت

وقتی خواننده زیبارویی باشید و تصویر چهره تان روی مجلات، بیلبورد‌ها و شبکه‌های اجتماعی بطور دائمی منتشر شود، قطعاً توجهات زیادی به سوی جلب می‌شود. شاید اکثر این توجه‌ها آزاری برایتان نداشته باشند، و فقط از سوی طرفدارانی باشند که می‌خواهند شما را از نزدیک ببینند. ولی وقتی یک طرفدار با رفتار وسواس گونه دنبال تان بیفتد، چه؟

در سال ۲۰۱۵، همین سوال برای تیلور سوئیفت مطرح شد، زیرا یکی از طرفدارانش به سیم آخر زده و با کشاندن او به دادگاه، سعی در جلب توجه او کرده بود. راسل گریر که مدت‌ها طرفدار سوئیفت بود، طی دو سال، آهنگی به نام I Get You, Taylor Swift نوشت و آن را برای منیجر‌های سوئیفت فرستاد تا آهنگ را برای سوئیفت بفرستند. آن‌ها اجازه نداشتند این آهنگ را به خاطر مسائل کپی رایت به او برسانند و فقط به ارسال نامه رد درخواست مودبانه‌ای بسنده کردند.

گریر که قصد عقب نشینی نداشت، شروع به ارسال مستقیم ایمیل و هدیه‌هایی به اعضای خانواده سوئیفت کرد و به آن‌ها التماس کرد که آهنگش را به تیلور برسانند. وقتی این هم نتیجه نداد، وی تاکتیک جدیدی امتحان کرد: وی از سوئیفت شکایت کرد و به خاطر غفلت از وظیفه و صدمه عاطفی، تقاضای ۷۰۰۰ دلار خسارت کرد. این کار ابتدا اقدامی برای جلب توجه سوئیفت تلقی شد، ولی وقتی شکایت گریر رد شد، و او از طریق اظهاریه‌های خانواده سوئیفت فهمید که کارش آزاردهنده مزاحمت آمیز بوده، این بار رسماً با تیلور دشمن شده و برای بار دوم از او شکایت کرد و تقاضای ۵۰ میلیون دلار خسارت نمود و بدین ترتیب سوئیفت را مجبور به آشنایی با او کرد.