دو موسسه تحقیقاتی معتبر جهان، یعنی Counterpoint و Strategy Analytics اطلاعات جالبی از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ منتشر کرده‌اند. طبیعتاً همانطور که پیش‌بینی میشد میزان فروش گوشی‌ها در مقایسه با همین دوره در سال قبل، با کاهش همراه بوده است. اما باوجود کاهش فروش سامسونگ و هوآوی یک افزایش نسبی در میزان فروش خود و سهم بازار را در این دوره تجربه کردند.

براساس اطلاعات استراتژی آنالتیکس میزان فروش گوشی‌های هوشمند ۲٫۶ درصد با کاهش همراه بوده، در حالیکه فروش سامسونگ ۱٫۹ درصد افزایش داشته است. هوآوی هم میزان فروش خود را ۱٫۷ درصد افزایش داده، اما اپل در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۰٫۷ درصد کمتر فروش داشته است. به‌طور دقیق‌تر سامسونگ ۷۶٫۳ میلیون دستگاه به فروش رسانده، هوآوی ۵۸٫۷ میلیون و اپل ۳۸ میلیون.

سامسونگ همچنان برترین سازنده گوشی، هوآوی و اپل در رتبه‌های بعدی

شیائومی و اوپو بعد از سه تولیدکننده برتر با تخصیص ۹٫۴ درصد و ۸٫۷ درصد از سهم بازار در رتبه‌های چهارم و پنجم هستند و هر دو در مقایسه با دوره مشابه سال قبل کمی افزایش در تصاحب سهم بازار داشته‌اند. با این حال میزان فروش اوپو کاهش یافته و شیائومی تقریباً به همان اندازه فروش داشته است.

تحقیقات کانترپوینت هم تقریباً داده‌های مشابهی با جزئیات بیشتر برای ۱۰ برند برتر ارائه کرده است. سهم سامسونگ در بازار در حدود ۲۰ درصد است، در حالیکه هوآوی ۱۶ درصد و اپل کمی بیشتر از ۱۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند. هر سه شرکت سازنده گوشی هوشمند براساس اطلاعات کانترپوینت سهم کمتری در بازار داشته‌اند. جالب است که اطلاعات کانترپوینت مبنی بر کاهش ۱٫۲ درصدی میزان فروش گوشی در بازار جهانی در تضاد با گزارش Strategy Analytics است که آن را ۲٫۶ درصد عنوان کرده بود.

نکته جالب این گزارشات پیشرفت HMD Global (تولیدکننده گوشی‌های نوکیا) است که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ در حدود ۲۰ درصد رشد داشت. لنوو و ویوو دیگر شرکت‌هایی بودند که افزایش کمی را تجربه کردند. در حالی که ال‌جی همچنان در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد. دیگر شرکت چینی، یعنی ریلمی ۸۴۸ درصد رشد داشته است و این موضوع طبیعی به نظر می‌رسد، چرا که اولین گوشی هوشمند این شرکت در Q2 سال گذشته روانه بازار شده بود.