•    صبحانه باید در دو ساعت اول بعد از بیداری میل شود.
•    یک صبحانه کامل و سالم باید حدود ۲۰ تا ۳۵ درصد از کالری رژیم غذایی روزانه شما را شامل شود.

صبحانه به ما انرژی لازم برای شروع روز را می‌دهد. مواد غذایی که در این وعده میل می‌کنید یکی از منابع اصلی کلسیم، آهن، ویتامین ب، پروتئین و فیبر است. بدن شما به این مواد معدنی مغذی برای اینکه بتواند روز خود را شروع کند نیاز دارد و نخوردن صبحانه باعث می‌شود بدن شما دیرتر روزش را شروع کند. میوه‌ها و سبزیجات از منابع بسیار خوب برای تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای بدن هستند می‌توانید به عنوان صبحانه حتی یک موز یا آب میوه‌ها را میل کنید.

صبحانه برای کاهش وزن نیز می‌تواند مفید باشد. تحقیقات نشان داده کسانی که صبحانه می‌خورند بیشتر از کسانی که از خوردن آن سرباز می‌زنند در وزن ایده‌آل خود می‌مانند و دچار اضافه وزن نمی‌شوند. اگر صبحانه را حذف کنید در وسط روز نیاز بیشتری به قند پیدا می‌کنید و میان وعده پر قندتری میل می‌کنید.