۱۰. استراتژی: “ما سه ایده بزرگ در آمازون داشتهایم که بعد از گذشت دو دهه همچنان به آن ایده ها وفادار ماندهایم. این ایده های بزرگ دلیل موفقیت ما بودهاند؛ مشتری مداری، نوآوری و شکیبایی.”
۱۱. رشد و ترقی: “کسب و کار باید همیشه جوان باقی بماند. اگر شما پا به پای نیازهای مشتری پیش بروید مانند وول ورث موفق خواهید بود.”
۱۲.نقطهی اتکا: “اگر سرسخت و سمج نباشید کارها را خیلی زود و در مرحلهی آزمایش و تجربهاندوزی رها خواهید کرد و اگر فرد انعطافپذیری نباشید در مواجهه با مشکلات، سر خود را به دیوار خواهید کوبید و نخواهید دید که چه راه حلهای متفاوتی برای حل مشکلتان وجود دارد.”
۱۳. بازاریابی: “در گذشته ۳۰ درصد از زمان خود را صرف این میکردید که کالا و خدماتی درجه یک و بی نظیر به مشتری ارائه کنید و ۷۰ درصد از زمانتان را صرف تبلیغات آن میکردید؛ اما در دنیای امروز، باید دقیقا برعکس عمل کنید.”
۱۴. قیمتگذاری: “دو نوع شرکت وجود دارد. آنهایی که میکوشند هزینهی بیشتری را از مشتری مطالبه کنند و آنهایی که میکوشند هزینهی کمتری را مطالبه کنند. آمازون شرکتی است که در گروه دوم قرار میگیرد.”
۱۵. قدرت و اختیار دادن به گروه کاری: “زمانی که گروه کاری من بخواهد کاری را انجام دهد، به آن ها ” نه” نخواهم گفت. اما اگر گروه کاری من نخواهد کاری را انجام دهد ممکن است خواست آن ها را بپذیرم. وقتی چندین راه برای رسیدن به توافق وجود داشته باشد شما میتوانید ریسکپذیری گروهتان را بالا ببرید.”
۱۶. جلب توجه مشتری: “ممکن است بهترین فناوری را در اختیار داشته باشید و شاید بهترین نمونه از کسبوکار را داشته باشید؛ اما اگر روایت و بیان درستی از برند خود نداشته باشید، هیچ فرقی با بقیه نخواهید داشت و توجهی را جلب نخواهید کرد.”
۱۷. انتخاب سود اندک: “کم کردن ما به التفاوت هزینههای تولید و قیمت فروش، عاملی بوده که باعث شده است فرصتهای زیادی پیش روی آمازون قرار بگیرد.”
توصیه های طلایی جف بزوس (قسمت دوم)
پرینتhttps://destani.ir/?p=15822
نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Tuesday, 3 October , 2023