سایپا رُهام، تلاش سایپا برای حضور پررنگ‌تر در کلاس سی خودرو‌ها محسوب می‌شود. جایی که به طور سنتی در اختیار محصولات مختلف رقیب این شرکت یعنی ایران خودرو و خانواده پژو و سمند بوده است. سایپا البته با خودرو‌هایی نظیر کیا سراتو و زوتی Z۳۰۰ بخت خود را برای حضور در این کلاس آزمود. اما […]

سایپا رُهام، تلاش سایپا برای حضور پررنگ‌تر در کلاس سی خودرو‌ها محسوب می‌شود. جایی که به طور سنتی در اختیار محصولات مختلف رقیب این شرکت یعنی ایران خودرو و خانواده پژو و سمند بوده است.


سایپا البته با خودرو‌هایی نظیر کیا سراتو و زوتی Z۳۰۰ بخت خود را برای حضور در این کلاس آزمود. اما موفقیت‌های بیشتر را خودرو‌های برلیانسی که در زیرمجموعه سایپا یعنی پارس خودرو تولید می‌شدند کسب نمودند؛ بنابراین رُهام با این دیدگاه که به عنوان یک خودروی ملی بتواند پرچمدار محصولات سایپا شده و سهم بزرگی از این کلاس را کسب کند معرفی شد. هرچند که بهتر بود سایپا به جای این سرمایه‌گذاری، همانند روند رو به رشد گرایش خودروسازان جهان به کراس‌اوورها، یک خودروی مینی‌کراس‌اوور را لااقل به عنوان نسخه‌ای ارزان‌تر از چانگان و البته آبرومندتر از کوییک طراحی می‌کرد.


با وجود اینکه اکنون خودرو‌های کوپه در کلاس سی بسیار به ندرت تولید می‌شوند و نایاب می‌باشند، اما رندر‌هایی از این خودروی فرضی یعنی رهام کوپه را تهیه نموده‌اند. این کوپه جمع و جور بعید است که روزی به سبد تولیدات سایپا راه یابد.